Ga naar inhoud

Windows lettertypes herstellen

james48

Aanbevolen berichten

Verdorie, nu zit ik strop.. bij mij laat hij ze wel zien, maar als ik ze dan selecteer komt er 'ongeldige mapnaam'...

Maareuh... ff mijn mussehoofdje gebruikt en ik denk dat je het kan omzeilen: kies een àndere windowsmap uit en eenmaal die in het vakje staat

voorbeeld:post-20315-0-12063700-1429710702.jpg

ga je gewoon die naam veranderen in Fonts (eerst stond er dus bij mij ook een àndere mapnaam)

en zo schijnen we Windows " in 't zak te steken", want het lijkt te lukken:

ik liet dus een simulatie uitvoeren tussen die Fontsmap en mijn Kamerplantenmap en 'k kreeg al dadelijk een boel fonts (ttf-bestanden) in zijn lijst te zien.

dus volgens mij moet het op die manier kunnen lukken.

Probeer even?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Passer, ik heb in E:\Software\Windows Fonts download een gedownloade map staan met de nieuwe Fonts, genaamd Fonts.

En ik heb E:\Software\Windows Fonts download een nieuwe map gemaakt Test-new

Ook heb ik een nieuwe map in C:\Windows gemaakt, genaamd Test-old

Als je met SyncBack Links opent dan ziet hij niets staan in E:\Software\Windows Fonts download.

Vandaar dat ik in E:\Software\Windows Fonts download een map gemaakt heb: Test-new

Nu kun je Test-new links plaatsen, en de naam Test-new veranderen in Fonts.

Hetzelfde heb ik in C:\Windows gedaan, en deze map rechts geplaatst.

Gelieve even in de bijlage te kijken svp.

Nu hoop ik dat Windows het niet door heeft dat er gemanipuleerd is met de namen, en de Sync procedure gaat uitvoeren?

Ik wacht even op jouw antwoord svp. alvorens ik ga drukken op Toepassen...  :mellow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Nu hoop ik dat Windows het niet door heeft dat er gemanipuleerd is met de namen, en de Sync procedure gaat uitvoeren?" : nu dat hoop ik ook, dat het op die manier lukt en dat Windows het niet doorheeft :-)

Klik in je plaatje links Besluiten-bestanden eens open en bezorg me eens een screenshotje want ik merk op je plaatje niet 'van waar naar waar' je gaat synchroniseren.

Ik mis namelijk wat er in mijn plaatje van bericht 18 in het rode kadertje staat. Raar eigenlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Passer,

In de map, genaamd Links staat de map met de 475 nieuwe lettertypes

In de map, genaamd Rechts staat de map met de 2.831 oude lettertypes

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat ik gelezen heb is dat SyncBack wat in map Links staat, in map Rechts (de map Fonts in Windows) synchroniseerd?

post-6974-0-09022700-1429732396_thumb.jp

Link naar reactie
Delen op andere sites

James48,

maak het eens eenvoudig: eerst maak je een proefsituatie waarin je zonder problemen kan testen:

1 Je maakt ergens twee nieuwe mappen aan: post-20315-0-24101800-1429770950.jpg

Je zet in beide mappen eenzelfde bestand, in de tweede nog een ander.

Dan maak je met Synckback een profiel aan waarbij je aangeeft dat àlle documenten van A ook in B moeten komen te staan

en dat documenten die in B staan, maar niet in A, dat die op B moeten verwijderd worden.

Als je denkt dat je profiel goed is, klik je op Gereed / OK

Je profiel wordt daarmee opgeslagen en je krijgt al dadelijk de vraag of je het gesimuleerd wil uitvoeren (= eens 'doen alsof' het uitgevoerd wordt, zonder echter ècht tot de uitvoering door te gaan)

De simulatie wordt gedaan en je krijgt van je bestanden een overzicht wat er mee gedaan gaat worden bij de echte uitvoering.

2 Ofwel klopt het niet met wat je - we zitten nog altijd bij die proefmappen! - wil - en dan moet je rechts klikken op je profiel en kiezen voor Wijzigen > dan kan je aan de regels gaan morrelen tot ze goed zijn.

Ofwel klopt het : in dit geval blijven de bestanden 1 staan, ze worden dus niet gewist, maar wordt bestand 2 wèl van je computer verwijderd.

3 Ok, je komt op die manier tot een profiel dat doet wat je wil.

Nu gaan we tot actie over:

4 Terug naar het profiel, rechts klikken en weer Wijzigen kiezen.

Nu blijf je van de regels af (die zijn immers goed),

maar je gaat je mappen A en B vervangen :

A vervang je door je map met die 475 lettertypen

B vervang je door die Fonts-map van Windows  (methode: zie bovenaan: andere map kiezen want die Fontsmap wringt tegen - en dan de naam van die andere map overtypen door Fonts)

Je profiel via Gereed / OK opslaan, rechts op klikken en weer eerst kiezen voor een simulatie.

Is die sumulatie ok, dan kan je overgaan tot het ècht uitvoeren (en hier zijn nog wel mogelijkheden om het al dan niet gecontroleerd te doen - je merkt het wel).

We naderen toch stilaan doel - 'k hoop natuurlijk dat uiteindelijk Windows weer niet gaat tegenwerken.

(enne: vroeger was Syncback veel overzichtelijker - nu heb je meer mogelijkheden, maar 'k vind het ook minder overzichtelijk als ik je laatste plaatje zie...)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op 22-april deze reactie verstuurd, maar per ongeluk als reply verstuurd

22-4-15, Hallo Passer, ik ben laat met antwoorden, maar vandaag geen tijd gehad, ben nu thuis, dus nu pas geprobeerd.

Ik heb in Mijn Documenten 2 mappen gemaakt, 
A- Kees-New met hierin 2 Word files, Kees-1 t/m Kees-2
B- Kees-Old  met hierin 4 Word files, Kees-1 t/m Kees-4

Nu heb ik Kees-New Links geplaatst
en-           Kees-Old rechts geplaatst 
En daarna toepassen, met de hoop dat hij de 2 Word files zou Synchroniseren in Kees-Old, zodat er daar ook 2 Word files, i.p.v. 4 zouden komen...
Maar dat werd niet gedaan, ik heb het ook andersom gedaan, helaas...
Verders vind ik het eigenlijk voor mij wat ingewikkeld met alle mogelijkheden die er in zitten...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, James,

'k had al gedacht: 't duurt nu wel even - maar ja: mensen kunnen ziek worden, even weg zijn,...  ach, er zijn zoveel mogelijkheden :-)

en ja: met de 'meer mogelijkheden' is het ook ingewikkelder geworden, 'k merkte het ook al.

Maar probeer dit eens uit   (wel op PROEFMAPPEN dus en niet op de èchte mappen! - al krijg je altijd eens imulatie en als je nadien kiest voor uitvoeren krijg je ook nog altijd een vòòrkeuze vooraleer je definitief gaat wijzigen  (*) )

Wijzig de opties eens in:

post-20315-0-39954900-1429953177_thumb.j

en kijk eens uit wat het resultaat is (eerst in simulatie : wat zegt hij dat er gaat gebeuren als je echt op Uitvoeren zou klikken?)

(*) let op: die krijg je NIET moest je Uitvoeren (onbeheerd) kiezen !  Kies dus zeker in het begin dat je dit progje gebruikt  deze optie niet !)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Passer, bedankt voor je reacties.

Ik heb op "Kies Sub mappen en Bestanden" geklikt zie hieronder.

Bij mij staan de 475 Lettertypes op Links

en de              2.831 Lettertypes op Rechts in SyncBack           

Na het uitvoeren zitten er nu ook 4 files in Test-New, eigenlijk zou er in Test-Old in plaats van 4, 2 items moeten staan

Zelf bedacht ik plotseling of het misschien mogelijk is om in de map C:\Windows\Fonts op de een of andere manier op Sorteren te klikken zodat bijvoorbeeld alleen de originele oudere Lettertypes bovenaan komen te staan, zodat je de rest kunt Deleten.

Is het niet zo dat elk nieuw lettertype eerst geïnstalleerd moet worden? 

Change-Fonts.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

James48,

a. vergeet even die fontsmappen > we komen er op terug als je profiel op punt staat, nu gaan we anders door mekaar praten.

b. verlaat dat scherm in je vorig plaatje eens, je zat daar op "submappen en bestanden kiezen" en daar moest je niet zijn.

We beginnen even van begin aan:

1. Open synckback

2. je krijgt een scherm zoals het mijne:    post-20315-0-54785200-1429970047_thumb.j

3. Klik het profiel waar je mee wil gaan werken aan: (bij mij heet het FONTS - testprofiel, bovenaan)

4. Aangeklikt? Ga er met je cursor op staan en klik RECHTS op het profiel en kies voor Wijzigen

post-20315-0-46699900-1429970240.jpg

5. Klik daar op Besluiten en Bestanden :  post-20315-0-77129900-1429970353_thumb.j

en bezorg me een plaatje van dit scherm in je volgend bericht.

Indien iets van 1 tot 5 niet lukt (of je vindt het niet): vertel dan wat je niet lukt. Goed? Want ik heb het idee dat we wat naast mekaar heen zaten te praten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.