Ga naar inhoud

PC start niet meer op

Monacoline

Aanbevolen berichten

Ons dochter heeft een PC met handelsgegevens op de harde schijf . Haar computer is enkele weken geleden gecrasht . Ze heeft de computer naar de handelaar gebracht voor herstelling en vroeg de computer zeker niet te formateren omdat de gegevens niet mogen verloren gaan . Enkele weken later ging ze de computer afhalen en de hersteldienst verzekerde haar dat er een stuk niet meer herstelbaar was maar ze weet niet welk stuk . Daarom is ze met de computer naar ons gekomen maar ze heeft de opstart CD's van haar computer niet meer. De computer geef alleen een eerste scherm met BOOT CD gezien de CD ontbreekt kunnen we dus niet verder . Kan iemand helpen om de computer opnieuw aan de praat te krijgen .

Het is een Packard Bell IXTREME P 43 GHZ .

Dank bij voorbaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe belangrijk zijn die bedrijfsgegevens? Ik vermoed vrij belangrijk... Het beste wat je kan doen is momenteel de harde schijf eruit halen, aankoppelen aan een andere pc en met datarecoveryprogramma's alle data van die harde schijf halen. Dit is de veiligste manier van werken, aangezien bij een crash het kan gebeuren dat het volledige bestandssysteem er aan gaat, waardoor het niet direct mogelijk is om de bestaande installatie te redden. Een herinstallatie vergt dan een nieuw bestandssysteem waardoor de oude files verloren kunnen gaan.

Ik ben het echter wel met Swake eens; een pcwinkel die je dit niet duidelijk kan uitleggen & geen recovery doet in zo'n situatie vind ik maar vrij pover in zijn service. Zéker als je aangeeft hoe belangrijk die data voor jou is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.