Ga naar inhoud

Rootkit.Cidox.J.VBR

Aanbevolen berichten

Hey!

Dit is veel beter afgelopen....Combofix.exe heeft wel wat langer geduurd dan binnenin het program aangekondigd werd, toch wel bijna een half uur hoor!

In bijlage het logje dat resulteerde uit het programma.

Hopelijkkrijg ik nu bericht dat alles in orde zou moeten zijn?.....
Jive1 - Belgium

ComboFix.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Download adwcleaner.png AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad (verwijder eerst eventuele aanwezige oudere versies van deze tool op je PC, zodat je nu de meest recente database van AdwCleaner kan gebruiken).

Als de link naar AdwCleaner niet werkt, probeer dan deze link.
De download start automatisch na enkele seconden.

• Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
  • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan.
  • Klik vervolgens op Clean.
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.
Anders is het hier terug te vinden C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt.

Logbestand plaatsen

• Voeg het logbestand met de naam C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt als bijlage toe aan het volgende bericht.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Zie bijlage het AdwCleaner-logje.

Zie ook een nieuwe screen van mijn Taakbeheer.

Aanvankelijk zag alles er prima uit, maar na enige tijd begon het harddiskgerammel weer en zag ik de grafiek van taakbeheer plots weer zijn ongecontroleerde op- en neerbewegingen doen, met een oplopend geheugenverbruik....

Raar!

Jive1 - Belgium

AdwCleanerS0.txt

post-1236-0-85240600-1429962834_thumb.jp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Het spijt me echt....

We waren goed op gang, maar er zijn té véél onregelmatigheden die ring-aan-een optreden, en steeds andere, mijn pc is traag, steeds als ik denk "ja, nu is 't opgelost" is er weer wat anders, bv. tot 10x explorer.exe in mijn taakbeheer processen, waarvan één ver over de 1Gb geheugen vraagt, alle samen soms meer dan 5Gb, dan weer loopt het geheugengebruik ( de blauwe lijn ondereen ) op tot bijna 8 GB, en dan kan ik niets meer doen, alles weigert dan te werken.... Ik kan er niet blijven mee zitten en wachten....

Morgenvroeg ga ik gewoon mijn C formateren en Windows7 opnieuw installeren. Dat is ook het zuiverste, en dan ben ik 100% zeker dat alles van die virus weg is...

Ik had liever gehad dat je mij had kunnen helpen, maar dat zit er alleen maar aan te komen als we nog wat tijd besteden om nog andere zaken te proberen, zo komt het me voor...

Toch bedankt voor alle inspanningen om me te helpen!

Groeten

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Goeie morgen!

Toch nog even uitstellen met herinstalleren van W7....

Ik heb gemerkt dat, bij een 'clean boot' alles wel vrij normaal is. Zo werk ik nu al een uurtje, Er zijn géén 'multiple explorer.exe' te zien nu, zelfs als ik mijn Flight Simulator start. Geen onregelmatigheden, en ook veel snellere pc. Zelfs nu, terwijl ik het forum opende en dit intik, is explorer.exe slechts 3x te zien, en één ervan heeft 238Mb geheugen nodig, de andere zijn vrij laag in verbruik. Ook de prestaties zijn zeer goed, slechts 1.9GB ( de blauwe lijn onderaan bij de grafiek )....

Dit alles nodigt me uit om steeds met 'clean boot' te starten, maar dat is zeker niet de bedoeling van MS geweest. Mijn vraag nu is dan: waarom niet? MS heeft de mogelijkheid ingebouwd om 'clean boot' te doen, maar standaard wordt dat dus niet gedaan. Waarom? Want er is geen enkel spoor meer te zien van al de problemen die ik de vorige dage tegengekomen ben, en schijnbaar werkt alles perfect: processorgebruik zeer laag, geheugengebruik ook zeer laag.

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een "clean boot" heb je normaal een aantal processen en services uitgeschakeld.

Als na een clean boot alles normaal werkt, wil dit zeggen dat er een van de uitgeschakelde processen de oorzaak is van het probleem.

Nu kan je de uitgeschakelde processen één voor één opnieuw inschakelen en telkens de pc herstarten.

Dit is een tijdrovende methode maar zo kom je er hoogst waarschijnlijk wel achter welk proces de oorzaak is van het probleem.

Probeer het eens en laat maar weten of het iets heeft opgeleverd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Nogmaals goeie morgen!

Ik was gisteren eigenlijk aan 't wachten op een nieuwe suggestie voor me, om nog verder te gaan in het cleanen van mijn PC. Vermits ik wachten stilaan beu werd, dacht ik dan toch maar Win7 te herinstalleren. Maar vanmorgen voordat ik dat wou beginnen heb ik nog wat verder gezocht en kwam zo op de idee om clean boot te proberen?

De 3 grafieken in bijlage tonen aan wat er gebeurt:

- grafiek prestaties1 is vlak na het starten van Windows, terwijl nog niet werkt.

- grafiek prestaties2 is het starten van mijn Flight Simulator, mijn belangrijkste program op deze pc, je ziet bijna alleen werking in het eerste kwadrant van de grafiek, met enkele kleinere acties in de andere 3 kwadranten. Dat is wat ik vroeger, als alles goed werkte, ook meestal zag. Maar deze keer is dat, hoe zal ik zeggen, veel zuiverder.

- grafiek preataties3 is als mijn Flight Simulator volop werkt. Zeer mooie curven, in het eerste kwadrant groene op maximaal en rood op minimaal, en in de andere 3 kwadranten zo goed al geen onregelmatigheden, maar constante curven. Ook nu, hier na de clean boot, is dat dus echt veel zuiverder.

Wat nog opvalt is dat

- de blauwe lijn onderaan bij Taakbeheer zeer stabiel en beneden de 2GB blijft, en

- er dus geen 'multiple' explorer.exe te zien zijn bij Processen, of toch, ja, maar enkele, en die laag geheugenverbruik hebben.

Kunnen we uit al dit wat leren om toch mijn pc te cleanen op de weg die we bezig waren?

Groeten

Jive1 - Belgium

post-1236-0-94151800-1430034309_thumb.jp

post-1236-0-60606800-1430034316_thumb.jp

post-1236-0-29735000-1430034326_thumb.jp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de CPU op "tilt" slaat is het ook belangrijk te weten welke processen daarvoor verantwoordelijk zijn.

Je kan dit ook bekijken in het taakbeheer.

Selecteer de Tab Processen en klik vervolgens onderaan op "Processen van alle gebruikers weergeven".
Klik nu op de hoofding van de kolom "processor" tot de processen die cpu verbruiken bovenaan staan.
Zo zie je welk proces het meeste van je cpu kracht vraagt.

Maak nu van je Taakbeheer een afbeelding en voeg dit toe als bijlage in je volgende bericht zodat wij kunnen zien welk Proces/Processen zorgt voor de hoge CPU belasting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.