Ga naar inhoud

Telenet internetverbruik

sney100

Aanbevolen berichten

Beste,

Wij hebben al een aantal jaren een basic shake abonnement via telenet. Dit betekent dat we elke maand max 100.000 MB mogen verbruiken. Normaal gezien geen enkel probleem echter. Zo'n twee weken geleden echter kwamen we plots op slowband terecht. Na driemaal extra volume aangekocht te hebben bleek dat ons internetverbruik op enkele uren tijd zo'n 30.000 MB bedraagt. Op drie dagen tijd was ons maandvolume op. 

We hebben elke laptop en ook de X-box van onze zoon al afgesloten. Op sommige momenten echter zien we het verbruik bijna letterlijk stijgen, terwijl we op dat moment eigenlijk niet speciaal doen.

We hebben de mensen van internet al ettelijke keren gebeld, maar die kunnen blijkbaar niet vaststellen wat er mis is. 

Is er iemand die weet wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Arnoud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fcbbrugge

Arnoud

Welkom op PCH

Eerst en vooral geen enkele provider,geeft zo maar fout toe!Heb ook geen enkele ervaring met Telenet,maar erken je probleem wel ook al twee maal mee gemaakt met andere providers!

Zou nu eens het volgende doen,al je pcs ,die verbonden zijn met kabel,kabel verwijderen,pcs die met wifi verbonden zijn,ook afsluiten!

Liefst voor lange tijd,b.v in de nacht,dan kijken of er nog verbruik is!Indien er verbruik is,ja dan kun je al uitsluiten dat het aan één pc ligt!

Dan ligt de fout bij hun,of je bent gehackt of niet beveiligd !dat buren mee surfen op jouw internet!

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Arnoud

Welkom op PCH

Eerst en vooral geen enkele provider,geeft zo maar fout toe!Heb ook geen enkele ervaring met Telenet,maar erken je probleem wel ook al twee maal mee gemaakt met andere providers!

Zou nu eens het volgende doen,al je pcs ,die verbonden zijn met kabel,kabel verwijderen,pcs die met wifi verbonden zijn,ook afsluiten!

Liefst voor lange tijd,b.v in de nacht,dan kijken of er nog verbruik is!Indien er verbruik is,ja dan kun je al uitsluiten dat het aan één pc ligt!

Dan ligt de fout bij hun,of je bent gehackt of niet beveiligd !dat buren mee surfen op jouw internet!

mvg

Bedoel je het wachtwoord om in te loggen op de router of het wachtwoord om te verbinden met het wifi netwerk?

Het is eigenlijk dat laatste wat je moet wijzigen.

Ik heb het wachtwoord van het wifi netwerk gewijzigd, dus niet dat van de router. Voorlopig hebben we sindsdien geen problemen meer gehad. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wordt er op een bepaalde computer soms gebruik gemaakt van programma's zoals BitTorrent( downloaden van bestanden) ?

Ik heb geen van deze programma's op mijn pc. Voorlopig is het probleem wel opgelost door het wachtwoord van mijn wifi netwerk te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.