Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Beste

Heb een probleempje met de verdeling van de harde schijf.

Om wenskaarten te maken werk ik met Photoshop. Nu blijkt er te weinig geheugen op de C om de bewerking te kunnen doen en te saven.

Na controle en wat deleten van onnodig bewaarde foto's blijkt er op de C slechts 2,8 GB over van de 108 GB terwijl er op de "D" nog 454 Gb vrij is.

Toen ik de PC kocht heeft de verkoper de schijf in 2 gedeeld, maar de C kreeg blijkbaar te weinig ofwel komen daar updates op die onnodig zijn.

Kan de harde schijf anders gedeeld worden zodat er van de "D"  200 GB wordt afgenomen ten voordele van de " C" .?

Bedankt

Dindo
Geplaatst:

Normaal gezien zou op de C Windows geïnstalleerd moeten zijn samen met de programma's.

Op de D staat dan de map "mijn documenten", afbeeldingen, video's,..... .

Hoe is dat bij jouw computer?

Als je in een programma iets aanmaakt kan je dat toch saven op de D of niet?

Maak eens een printscreen van schijfbeheer en plaats die in je volgend bericht.

Geplaatst:

Toen ik de PC kocht heeft de verkoper de schijf in 2 gedeeld, maar de C kreeg blijkbaar te weinig ofwel komen daar updates op die onnodig zijn.

De C is groot genoeg maar blijkbaar worden alle persoonlijke bestanden op de C geparkeerd in plaats van op de D, de D is nagenoeg volledig leeg.

Verplaats de map "mijn documenten" en andere mappen die je eventueel zelf gemaakt hebt naar de D en je gaat heel wat plaats winnen.

Om de map "mijn documenten" correct te verplaatsen volg je de procedure in deze link, scrol tot persoonlijke mappen en bestanden verplaatsen.

Controleer dan hoeveel ruimte je gewonnen hebt op de C.

• 3 weken later...
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.