Ga naar inhoud

Windows update problemen

Ivan89

Aanbevolen berichten

Ik heb windows 7 opnieuw op mijn ssd geïnstalleerd nadat ik steeds problemen had met diskcheck als gevolg dat de pc een keer is uitgevallen door stroomuitval.

Nu blijf ik problemen hebben met Windows update.

De eerste keer heb ik na de installatie de divers van de videokaart en het moederbord geïnstalleerd. Daarna Windows update aangezet. De updates werden gedownload en geïnstalleerd. Tijdens het opnieuw opstarten ging het mis. Windows kon niet worden gestart waarna die zich probeerde te herstellen maar zelf geen herstel kon uitvoeren en zich daarom maar afsloot.

Nu heb ik Windows nog een keer opnieuw geïnstalleerd en dit keer alleen de lan driver geïnstalleerd zodat Windows eerst kon worden geupdate. Weer heeft die de updates gedownload en geïnstalleerd. De pc moest opnieuw opgestart worden en dus heb ik dat gedaan. De pc begon met afsluiten maar bij 15% van de updates bleef die hangen even hangen voordat die zich gewoon opnieuw opstartte. Daarna kwam weer het herstel in beeld als gevolg dat Windows zich weer niet kon opstarten. Dit keer kwam het bureaublad wel weer in beeld maar zonder achtergrond. Alleen kan die zich nu helemaal niet meer updaten.

Zie foto voor melding.

Kan iemand mij uitleggen waarom het misgaat bij de updates en hoe ik dit kan oplossen? Ik zou dit heel erg waarderen.

Bvd.

Ivan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je de volgende opdrachten uitvoeren?

1.Download en installeer conemu.pngConEmu Preview Installer

Rechtsklik ConEmu → Als administrator uitvoeren

(gebruik i.p.v. typen kopiëren en plakken voor het gemak en de zekerheid)

Typ: find /i "error" %windir%\SoftwareDistribution\ReportingEvents.log >"%UserProfile%\Desktop\update.log" (Let op de aanhalingstekens!)

Typ: start notepad "%UserProfile%\Desktop\update.log"

2. Download WinUpdateFix.

Dubbelkik winupdatefix_1.3.exe om de tool te starten.

Klik op Créer un rapport de diagnostic & post het log.

3. Open conemu.pngConEmu Preview Installer

Typ: findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt"

Typ: start notepad "%UserProfile%\desktop\sfcdetails.txt

Post bovenstaande logjes.

aangepast door dorado
Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer conemu.pngConEmu Preview Installer

Typ: dism.exe /online /cleanup-image /scanhealth

Wanneer dit succesvol afgerond is, typ dan het volgende:

Typ: dism.exe /online /cleanup-image /restorehealth

dism-cleanup.jpg

Herstart en voer Windows Update opnieuw uit.

In het geval dat dit niet helpt, kan je de Windows Update-probleemoplosser proberen of check onderstaande artikelen hoe je Windows Update-fouten op kan lossen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de System File Check uitgevoerd. Ik heb alleen geen toegang tot de CBS.log. Zie afbeelding.

Het herstelpunt is gemaakt.

De backup is niet geslaagd. Zie afbeelding.

De reparaties zijn uitgevoerd. De pc probeert niet meer de 182 updates te installeren bij afsluiten en doet geen diskcheck meer bij opstarten.

Ik heb ook een pre scan uitgevoerd. Zie tekstbestand..

De pc kan nog steeds niet updaten. Zie afbeelding.

Via google heb ik wel een topic gevonden met het zelfde probleem (Alleen is dat bij een laptop) maar zonder oplossing helaas. http://forums.whirlpool.net.au/archive/2272013

post-17784-0-74333100-1430051670_thumb.p

post-17784-0-91524900-1430051744_thumb.p

Pre scan.txt

post-17784-0-69246200-1430051926_thumb.p

aangepast door Ivan89
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.