Ga naar inhoud

computer start niet op


jimmy072

Aanbevolen berichten

Hallo ik heb een hp compact dc5000 ik heb net gezien dat het niet lukt hem op te starten als ik heb probeer op te starten dan komt er een rood LED

het rode led flikkert 3keer boven het rode LED is een logo van een gloeilampje

ik heb geprobeerd een andere monitor te gebruiken maar dat lukt ook niet.

hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Complex probleem om via deze weg aan te pakken hoor, maar we gaan ons best doen.

 

Hoor je bij het opstarten een biep of niet?

Hoor je ventilatoren draaien?

 

Laten we hier al eens mee beginnen. Al naargelang je antwoorden volgen er mogelijk nog informatieve vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat hier om een Pentium 4 computer uit het Windows XP tijdperk. Dus niet zo jong meer en dan kan men zich aan hardware falen gaan verwachten. Iets wat hier zeker ook het geval is.

Verdachte nummer één is de voeding. Heb je een reserve bij de hand (vraag ook eens bij vrienden) vervang ze dan eens.

Als tweede het moederbord. De in die tijd gebruikte elco's hebben niet zo een beste reputatie. Doe de kast eens open en controleer de condensatoren (elco's) eens of ze niet bol staan of lekken. Kijk vooral goed in de omgeving van de processor.

post-22140-0-73350900-1430445161.jpgpost-22140-0-26489700-1430445162.jpgpost-22140-0-00806000-1430445162.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak eens een paar foto's van de geopende kast en plaats ze hier.

 

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heb je ook hier iets aan:

 

http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&sqi=2&ved=0CCoQtwIwAA&url=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DAc8y2hWU_Xw&ei=06xEVdHfCOzD7gbYmIHgDQ&usg=AFQjCNFyDOnWOU8aUOhvidiDmkBepztgAQ&bvm=bv.92291466,d.bGQ&cad=rja

 

http://www.nucia.eu/forum/threads/55274-Voeding-vervangen

 

 

Om te testen of je huidige voeding stuk is hoef je die nog niet te demonteren. Demonteer enkel de kabels. let daarbij goed op dat je het borgklepje van de kabels die op het moederbord zitten goed dichtknijpt om de borging vrij te maken zo niet trek je alles kapot.

Leg de vervangende voeding naast de geopende kast op een plankje en sluit alle kabels aan. Start de pc.

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wil wel graag uitzoeken wat het probleem was zodat het niet in de toekomst zich voordoet.

 

Dat begrijp ik. Maar heb je de elco's al eens goed geïnspecteerd? De kwaliteit van je foto biedt me wat dat betreft nauwelijks mogelijkheden temeer ook niet alle elco's op de foto staan.

Het blijkt om een HP microtower pc te gaan waarbij alles echt heel compact en eigenwijst op elkaar gepropt zit. Het is zelfs niet uitgesloten dat je met een standaard voeding hier niet overweg kunt.

 

Mag ik eens eerlijk mijn gedacht zeggen?

In uw plaats zou ik al vast de aankoop van een nieuwe pc overwegen. Deze pc biedt nog weinig toekomst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.