Ga naar inhoud

DPC WATCHDOG VIOLATION

liekje

Aanbevolen berichten

Kan je het onderstaande uitvoeren en de gevraagde link hier in je topic posten ?

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

**********************************************************************************************************************************************

**********************************************************************************************************************************************

Mag je eveneens uitvoeren:

Download en installeer Blue screen view.
Start Blue Screen View op. 
Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand). 

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A 
Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S) 
Sla het bestand op je bureaublad op. 
Voeg nu het bestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De problemen worden o.a. veroorzaakt door een aantal drivers.

Kan je een bepaald tijdstip prikken waarop deze problemen zijn ontstaan ? ... de oudste BSOD in het lijstje van BlueScreenView dateert van 12 april jl.

Opvallend is de aanwezigheid van iolo System Checkup, werd dit programma geïnstalleerd voor of na dat de problemen begonnen ? ... en, om welke reden werd dit programma geïnstalleerd ?

Zo'n Toshiba Satellite C50-A-19U heeft ook nog een korte type-aanduiding (Short Model No) ... deze vind je op de onderzijde van je laptop, bestaat uit 6 letters en begint sowieso met de letters PSC. Kan je dat Short Model No nog eens bekijken ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat problemen zo'n beetje begin april zijn begonnen.

Dat iolo System Checkup is volgens mij per ongeluk geïnstalleerd,(dus zonder reden) toen ik CCleaner heb gedownload en geïnstalleerd.

Ik zie dat dit 25-3 maart is gebeurd en dat rond die tijd de problemen zijn begonnen.

Het Short Model No is PSCG6E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ccleaner wil wel continu Google Chrome door iedereen zijn strot duwen, maar geen iolo ... vanop welke site gebeurde die download ?

En, heb je die iolo ook effectief gebruikt ?

Ben je in de mogelijkeheid om door het terugzetten van een herstelpunt terug te keren naar een tijdstip van normale werking, of beschik je over een image van die periode ? ... dat zou de kortste weg kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm nu wordt het lastig.

Ik weet niet meer zeker vanaf welke site ik het heb gedownload, Ik denk van softonic maar weet het niet zeker.

Volgens mij heb ik die iolo wel laten draaien maar verder niks meegedaan.

Het terugzetten  van het herstelpunt moest ik ff zoeken want gaat bij niet zo als in jou voorbeeld.

Ik kan niet verder terugzetten dan 16-4 en dan heb ik Meer herstelpunten weergeven aangevinkt.

Dit zal dan niet veel zin hebben.....toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.