Ga naar inhoud

Trage verbinding

Aanbevolen berichten

Als het met HD Tune niet wil lukken, kan je ook nog het volgende proberen.

Je dient wel een werkende pc/laptop ter beschikking te hebben. 

Download Seatools for DOS ISO image

Brand de ISO als image op een lege cd. 
Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive. 
Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd. 

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren. 
Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test

Wat geeft dit als resultaat? 
Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nog een domme vraag :blush:  wat bedoel je met een werkende pc/laptop? Bedoel je dat er een 2e als stand-by moet zijn of alleen dat deze pc moet werken?

Sorry dat ik dit vraag maar ik wil zeker zijn natuurlijk... :)  Een 2e hebben wij niet, dat kan ik je al zeggen. Is er iets dat fout kan lopen dan als ik die cd maak?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan het eerlijk gezegd niet vinden dit .ISO-bestand. Er komt enkel een download-link om het programma te downloaden en verder niets. Als ik dat dan ook download komt het terecht in mijn mappen als een .ISO maar in een .rar vorm. Is het dan de bedoeling dat dit op een cd komt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nog een domme vraag :blush:  wat bedoel je met een werkende pc/laptop? Bedoel je dat er een 2e als stand-by moet zijn of alleen dat deze pc moet werken?

Sorry dat ik dit vraag maar ik wil zeker zijn natuurlijk... :)  Een 2e hebben wij niet, dat kan ik je al zeggen. Is er iets dat fout kan lopen dan als ik die cd maak?

Meestal wordt deze tool gebruikt om de harde schijf te controleren van een pc die niet meer opstart.

Daarom de melding van een 2de pc waarop de cd dan moet worden aangemaakt.

Na de download heb je toch het bestand SeaToolsDOS223ALL.ISO ergens staan.

Een .ISO bestand is een archiefbestand en daarom krijgt dit bestand het icoon van RAR in jouw geval.

Je moet het bestand echter NIET openen of uitpakken met winrar.

Je moet dit bestand op een cd branden.

Daarvoor kan je methode gebruiken die Asus reeds aangaf in zijn vorig bericht.

Niet de map, maar wél de ISO (SeaToolsDOS223ALL.ISO)... die dien je te branden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Wel ik heb de .ISO kunnen branden. Daarna de pc terug opgestart met cd erin en naar het bootmenu gegaan en daar kan ik dus kiezen:

1- hp DVD A en nog iets...

2 - WDC WDEADS en nog iets....

Volgens mij is het dan het eerste dat ik moet kiezen maar de pc start gewoon op en ik kom terecht zoals gewoonlijk op mijn bureaublad en alles doet normaal.

(Misschien goed om te weten dat het WIndows 7 is???)

Wat doe ik fout?

aangepast door Custard
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.