Ga naar inhoud

Telenet + verlies internetverbinding

San

Aanbevolen berichten

Hallo

Eerst en vooral wil ik even melden dat ik een volledig leek ben wat betreft computers. Ik ben net gescheiden, net verhuisd en sta er nu alleen voor, dus vergeef mij als ik domme dingen zeg :P

Vorige week zijn ze Telenet komen installeren. Internet werkt perfect op smartphone, tablet, laptop, alleen op de vaste computer verlies ik soms mijn internetverbinding. Aanvankelijke stond de computer blijkbaar te ver van de modem (max 10m zeggen ze bij Telenet); dus verplaatst en nu heb ik wel constant wifi verbinding , maar toch kan ik niet altijd op internet.

Na de diagnose krijg ik dan volgende melding:  "Windows can't communicate with the device or resource (Primary DNS Server)."  Maar soms wordt er helemaal geen melding gegeven...

Als ik de computer dan herstart , lukt het weer wel...

Enig idee wat dit kan zijn ? ik werk met een Netgear Wifi USB stick en Windows 8.

Bij Telenet zeggen ze natuurlijk dat het niet aan hen ligt. Maar toen ik thuis was had ik Proximus en daar ging het wél zonder haperen..

ha ja als ik een diagnose doe via het Netgear programma zegt het dat er verbinding is tussen netgear en modem, maar niet tussen modem en internet... :hmmmm:

Alvast bedankt
Groetjes

San

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niemand ?

Nog even vergeten te vermelden: Google en Facebook werken wel altijd... de anders sites niet. En bij het herstarten gaat het systematisch wel...

Vreemd, heel vreemd.... heb ondertussen ook geprobeerd met Mozilla, maar dat geeft hetzelfde probleem...

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.