Ga naar inhoud

Muis blijft soms hangen of reageert niet


boutek

Aanbevolen berichten

Ik heb een recente nieuwe acer laptop met touchpad. Nu merk ik de laatste twee weken dat mijn muisaanwijzer niet altijd meteen reageert of soms enige tijd blijft hangen. Virusscan en ccleaner heb ik intussen al uitgevoerd maar geen verbetering precies. Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef ook het model en modelnummer door van je laptop.

 

Voer ook onderstaande uit.

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn muisaanwijzer niet altijd meteen reageert of soms enige tijd blijft hangen

 

 

Is het de muisaanwijzer of het programma waar je in wil werken die blijft hangen?

 

Maak je ook gebruik van een externe muis, heb je het probleem dan ook?

 

Voer ook onderstaande uit.

 

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een 

.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Al eens geprobeerd om deze in een andere usb poort in te brengen, dit heeft niets te maken met een virus ofzo

kijk eens in apperatenbeheer staat daar een geel vraagteken bij? of blaas eens onder je muis het stof weg bij je ledlampje

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@farous,

 

Als je bericht 5  zou gelezen hebben had je gezien dat het hier NIET om een externe muis gaat.

En zoals ook in bericht 5  te lezen valt, de software (programma's) blijven hangen.

 

 

Verder gaan we hier best even afwachten tot de malware experts reageren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
{95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233};c
vProt;s
C:\Program Files (x86)\AVG Web TuneUp\vprot.exe;f
Pokki;s
vToolbarUpdater18.4.0,s
C:\Users\Koen\AppData\Local\Pokki;fs
C:\Program Files (x86)\Common Files\AVG Secure Search\vToolbarUpdater;fs
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233}];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233}];r64
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
"Pokki"=-;r64
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
"vProt"=-;r64
C:\ProgramData\AVG Security Toolbar;fs
C:\ProgramData\AVG Web TuneUp;fs
C:\Program Files\AVG Web TuneUp;fs
C:\Program Files (x86)\AVG Web TuneUp;fs
C:\ProgramData\E1864A66-75E3-486a-BD95-D1B7D99A84A7;fs
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Quick Scan
  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Zoek.exe logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@farous,

 

Als je bericht 5  zou gelezen hebben had je gezien dat het hier NIET om een externe muis gaat.

En zoals ook in bericht 5  te lezen valt, de software (programma's) blijven hangen.

 

 

Verder gaan we hier best even afwachten tot de malware experts reageren.

inderdaad gelijk maar in zijn eerste bericht heeft hij niet vermeld dat dit over een externe muis ging of over zijn touchpad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.