Ga naar inhoud

verbonden internet maar geen IE of firefox, W update werkt ook niet, lijkt samen te hangen

Aanbevolen berichten

Hallo

De computer met Windows 7 van mijn moeder heeft een probleem dat windows niet meer kan updaten - verschillende foutmeldingen. Veel repairtools en dingen op andere fora geprobeerd niets helpt: hij is ongeveer een maand geleden gestopt met dat te doen. Kan me niet meer herinneren hoe het me destijds gelukt was het terug te laten marcheren maar voorlopig helpt echt niks.

Maar nu kan mijn moeder ook sinds vandaag niet meer op internet tot onze frustratie:  netwerkcentrum geeft aan dat ie verbonden is en er worden zowel pakketten ontvangen als verzonden. Adapters uitschakelen helpt niets. Nieuw ip adres of dsn flush in commandprompt werkt ook niet. Ook handmatig ipv4 en ipv6 geprobeerd in te stellen zonder resultaat. Ik zou een modemreset pas als laatste resort willen gebruiken omdat ik bang heb dat alle 4 pc's thuis dan moeten heringesteld worden (andere laptops hebben wel perfect internet).

Ironisch genoeg herhaald de geschiedenis zich: half jaar geleden begon het ook met windows update dat niets meer kon vinden/installeren of updaten en toen destijds dezelfde dag ook geen internet meer op eender welke browser. Herstarten helpt ook niet.

Is er iemand die ons alsjeblieft kan verderhelpen?

Mvg

Mellinda

Link naar reactie
Delen op andere sites

moeder had kabel een half uur laten insteken, opeens heeft ze terug internet zowel draadloos als via lan :hmmmm:

ze heeft nu vooral bang moest ze de pc afsluiten dat deze dan terug hetzelfde probleem zou ondervinden, is er een manier om dit te voorkomen aub?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.
Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.
Let op de spatie voor de / en voor en na de >.
C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.
Open de verkenner en klik op de C schijf.
Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.
Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Kweezie wabbit

Hier kan u de gegevens van het tekstdocumentje vinden.

Windows IP-configuratie

Hostnaam  . . . . . . . . . . . . : WINPHL-60FP2K36
   Primair DNS-achtervoegsel . . . . : student.phlimburg.be
   Knooppunttype . . . . . . . . . . : hybride
   IP-routering ingeschakeld . . . . : nee
   WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee
   DNS-achtervoegselzoeklijst. . . . : student.phlimburg.be
                                       home

Draadloos LAN-adapter voor Draadloze netwerkverbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: home
   Beschrijving. . . . . . . . . . . : Intel® Wireless WiFi Link 4965AG
   Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-1F-3B-29-A4-27
   DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja
   Autom. configuratie ingeschakeld  : ja
   Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::9cd3:254b:e6ed:285%11(voorkeur)
   IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.4(voorkeur)
   Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
   Lease verkregen . . . . . . . . . : zaterdag 23 mei 2015 17:58:34
   Lease verlopen. . . . . . . . . . : zaterdag 23 mei 2015 20:58:34
   Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1
   DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
   DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 318775099
   DHCPv6-client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-12-EB-35-DE-00-1F-29-7A-90-F6
   DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
   NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : ingeschakeld

Ethernet-adapter voor LAN-verbinding:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
   Beschrijving. . . . . . . . . . . : Intel® 82566MM Gigabit-netwerkverbinding
   Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-1F-29-7A-90-F6
   DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja

Tunnel-adapter voor Teredo Tunneling Pseudo-Interface:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
   Beschrijving. . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Interface
   Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
   DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee

Tunnel-adapter voor isatap.home:

Beschrijving. . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP Adapter #4
   Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
   DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee

Ik heb geprobeerd via bullguard de windows updates binnen te halen maar dit werkte helaas niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet nooit proberen om windows updates te doen via een tool of programma van derden want dat loopt meestal fout af.

Windows updates doe je enkel en alleen via de windows update functionaliteit van windows zelf.

Wat krijg je van foutmelding als je windows updates uitvoert of wil uitvoeren?

Kan je een afbeelding maken van de foutmelding en deze als bijlage toevoegen aan een volgend bericht.

Een afbeelding kan je maken met het knipprogramma.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Kweezie wabbit

Vanavond had de betreffende laptop terug geen internet. Ook de updates wilden niet komen, maar ik kreeg deze x geen foutmelding. Hij bleef langer dan 2 uur updaten zonder progress volgens het balkje. Ik heb hem opnieuw opgestart toen, dan kon ik terug op internet. Tot mijn verbazing kwam windows update er opeens wel door toen na 30 minuten te zoeken naar updates. Dit x zijn ze allemaal geslaagd zonder foutmelding tot mijn grootste verbazing... Ik kan dus geen afbeelding maken aangezien ze deze keer wel zijn geslaagd.

Hebt u toevallig enig idee wat de oorzaak kan zijn dat ik maanden niet kan updaten en waarom het vanavond opeens wel lukte?

Bedankt om me verder te helpen en ook bedankt voor het advies om enkel via windows update te updaten.

Met vriendelijke groeten

Mellinda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoveel te beter als de updates allemaal gelukt zijn.

Dan is het nu wachten tot 9 of 10 juni voor de volgende lading updates.

Ondertussen kunnen we een malware controle doen.

Je weet nooit wat er dan nog uit de bus komt.

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

• Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

• Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een 

.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

• Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
""=-;r
chromelook;
firefoxlook;
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.

• Do a Deep Scan
  • Installed Programs
  • Auto Clean

• De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

• Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.