Ga naar inhoud

Probleem met ASK

Aanbevolen berichten

Beste Mako,

Ik heb het bestandje gevonden, en geef het hierbij mee.

Heb ook gemerkt dat er nog een bestandje quarantine genaamd in zit.

Moet ik hier wat mee of zal ik dit zo laten?

Verder denk ik dat we van die ASK definitief verlost zijn!

Mijn computer draait nu als een tierelier, is ook een pak sneller geworden.

Als ik ergens op klik, dan is dat er meteen, wat niet kon gezegd worden van de vorige situatie.

Misschien is het aan te raden jaarlijks eens jouw opruimingsdienst laten langs te komen, kwestie

van de computer alive and kicking te houden.

Beste groeten,

Amuse

AdwCleanerS0.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Amuse,

Helemaal goed zo! :top:
Die map quarantine behoort toe aan AdwCleaner of Zoek.exe, en is uiteraard handig mochten er zaken verwijderd worden welke niet nodig waren. Gezien de problemen nu helemaal van de baan zijn kunnen we stilaan beginnen opruimen. Die quartantine map(pen) zullen hiermee ook verwijderd worden.

Download 51a5ce45263de-delfix.pngDelfix by Xplode naar het bureaublad, deze zal de gebruikte tools en logbestanden weer verwijderen.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:

• Remove disinfection tools
  • Create registry backup
  • Purge System Restore

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt, echter hoeft u deze niet te plaatsen.

52eb9fd5cebc8-Delfix.jpg

Tot slot nog enkele informatieve links om deze adware in het vervolg te proberen voorkomen.

Adware en Browser Hijackers voorkomen
Hoe kunt u adware en Browser Hijackers voorkomen? Steeds meer en meer vormt "adware" en alle andere potentieel ongewenste software in de categorie PUP één van de meest voorkomende computerproblemen. In het onderstaande artikel leest u meer informatie.

Hou er eveneens rekening mee dat Ask.com nogal vaak aangeboden wordt via installatie programma's van andere software (zogenaamde bundlers). Wees dus altijd attent wanneer je een update van Java, Adobe, of eender ander programma uitvoert!

Indien er verder geen vragen zijn rest mij niks meer dan u een hele fijne dag te wensen en nog veel computer plezier! :ciao:
Uiteraard ben je steeds welkom om een nieuw onderwerp aan te maken voor de "grote schoonmaak" van je computer, zelfs al zijn er niet direct klachten.

Om het overzicht te bewaren mag u dit topic afsluiten door rechts boven- of onderaan de pagina op 'Modereer Onderwerp' --> Sluiten te klikken.

Mako :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.