Ga naar inhoud

Herstelpunten

Ebonny

Aanbevolen berichten

ok, da's al mooi dan!

en dan gaan we nu even uittesten wat er met die herstelpunten gebeurt: of ze blijven staan of niet.

'k Zou dit willen voorstellen: kijk tussen dit en een week elke dag eens na of ze blijven staan of niet.

ofwel blijven ze staan en dan zou ik het nog eens een hele tijd gaan uitkijken

ofwel 'verdwijnen' ze 'ineens' en dan zouden we moeten gaan kijken wàt ze doet verdwijnen. Niet dat je het direct gaat ontdekken, maar het is toch belangrijk dat jij in dat geval (als ze (= eentje, twee of alledrie) zouden verdwijnen) bij jezelf eens nagaat wat voor programma's je de dag ervoor allemaal gebruikt hebt.

Moest er sprake zijn van malware, dan ga je geen verband tussen een programma en het verdwijnen ontdekken, maar dat zien we dan nog wel.

goed?   (en dus laat je binnen een week maar eens terug iets horen, tenzij ze al vroeger verdwenen zouden zijn natuurlijk.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

In dit draadje een vergelijkbaar probleem. Mss zijn jullie problemen vergelijkbaar. Mogelijk dat je dat helpt: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/569991-herstelpunten-verdwijnen

Het gaat voorla om deze post:
Beste allemaal,

Het probleem is opgelost. Ik heb de goede raad van een vriend gekregen en het probleem is opgelost. Het had te maken met de volume shadow copy server, ik heb het als volgt opgelost:
1. Via start/bureau assecoires/opdrachtprompt (rechtermuisknop, openen als administrator)
2. In het DOS programma daarna het volume shadow copy service vergroot door:
vssadmin resize shadowstorage /for=c: /on=c: /maxsize=7Gb, waarmee de schaduwcopy ineens van 0Gb vergroot werd naar 7Gb.

Al bleek later dat het niet echt alles oploste.

aangepast door Veng
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Passer,

Al mijn herstelpunten zijn verdwenen. Gisteren hebik alleen het programma Defraggler enautomatisch laten afsluiten.

Kan me niet voorstellen dat de herstelpunten weg waren.Maar toch.

Vandaag opgestart en meteen gecontroleerd. En toen waren de herstelpunten allemaal weg.Inmiddels handmatig één gemaakt

Het aanzetten met een vinkje "Meer herstelpunten" had ik al eerder geprobeerd

Ebonny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lees dit ook eens: https://support.microsoft.com/en-us/kb/2506576/
Vooral aan het eind van het artikel de overige oorzaken:

Restore point deletion can also be caused by the following:

• Some 3rd party disk applications can cause restore points to be deleted. To test for this issue disable these types of applications to see if it can resolve the problem.
  • Corrupted ACLs for pagefiles.sys and hiberfil.sys can also cause the issue. To test for this issue, disable pagefile and hiberfil on your system, defrag the drive to verify that these files have been deleted and then enable pagefile and hiberfil. Reboot the computer and create restore points and verify that restore points are not deleted over the next few days.
  • Systems with a dual boot with Windows XP will also cause system restore points to be deleted. See KB 926185 for more details.

Hier nog een interessante link over het probleem: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-system/windows-7-deletes-all-system-restore-points-on/6eb3551b-58d0-46de-83ab-214a0022716b

aangepast door Veng
Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn dus al een stap verder en ik vermoed dat het aan (een instelling van) je defraggler ligt.

Wat rondzoeken vertelde me dit:

http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/piriform-defraggler/ - zie de reactie van Dobby 12 april 13.35)

Afhankelijk van de te gebruiken defragmenteermethode (blocksize) kunnen zelfs alle restore points automatisch voor je worden verwijderd ("It's not a bug, it's a feature!") - dan heb je dus zoiets als "Use System Restore compatible defragmentation" of juist niet. Condusive en b.v. Golden Bow waarschuwen daar netjes voor als ik me niet vergis.

(zelf ken ik het programma niet maar blijkbaar moet er dus een optie zijn die je herstelpunten wist of laat staan

Ga dus in het programma eens op zoek naar "Use System Restore compatible defragmentation" en vink het eens af.

Dan een herstelpunt maken, terug defraggler laten bollen en kijken of het herstelpunt er nog staat of niet.

'k hoor het wel hé?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd. Ik lees op een forum: " Nadeel aan ( defraggler van piriform ) bijvoorbeeld is dat het je herstelpunten verwijdert , wat zwaar irritant is vind ik."
en als reactie: "ok , ja is bekend dacht ik , dat defraggler van piriform je herstelpunten verwijdert , je kunt ze excluderen , maar de standaard setting is , dat de herstelpunten verwijdert worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Passer

Ik heb een herstelpunt gemaakt en daarna Gedefragmeerd met  "Piriform Defraggler" en inderdaad het herstelpunt was weg. 

Ik heb gezocht in de instellingen en opties van het programma maar kan niets vinden om het uit te zetten.

Misschien moet ik een ander Defragmenteer programma installeren die de herstelpunten laat staan.

Heb jij een idee?

Ebonny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ebonny,

Eerst dit: bij de makers van het programma is een help-onderdeel te vinden: https://www.piriform.com/docs/defraggler/defraggler-settings

misschien dat je daar iets vind over het al dan niet wissen van herstelpunten?

Wat defragmeneren betreft: ik laat windows gewoon zijn werk doen wat defragmentatie betreft (op mijn eigen systeem dus)

Maar mogelijk kan je - als je het wenst - toch die defraggler behouden als je het volgende doet:

Zelf gebruik ik zelden (nog niet elk jaar) herstelpunten terugzetten.

Als (aanbevolen) alternatief heb ik een kloonprogramma op mijn systeem staat dat ik wekelijks een cloon (backup, image, ghost - het ding wordt met verschillende namen benoemd) laat maken.

Elke week wordt dus een kloon van heel mijn C-partitie gemaakt en bij 'euvels' zet ik gewoon zo'n cloon terug en alles (windows, programma's,... ) heb ik dan weer zoals op het tijdstip dat die kloon gemaakt werd.

Ik gebruik het systeem al meer dan tien jaar en vind het heel handig.

Het is dus véél uitgebreider dan een gewoon herstelpunt: je hebt je C-schijf terug zoals ze was toen je die cloon maakte.

Wat heb je ervoor nodig:

- een kloonprogramma (zelf gebruik ik een freeware)

- de kennis om a. een iso op een cd te branden

b. in je bios je cd/dvd-speler als eerste opstartmedium te zetten (hem dus kunnen laten opstarten van een cd/dvd)

- een tweede schijf (intern of extern) om je cloon(s) op te bewaren  (let op: NIET dus een partitie op dezelfde schijf als waar je C op staat!) - met voldoende plaats erop natuurlijk)

'k zou je aanraden van dit te overwegen.

In dat geval kan je dus die defraggler blijven gebruiken omdat je dan je herstelpunten niet meer nodig hebt.

enfin, bekijk het maar even

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.