Ga naar inhoud

externe harde schijf van lacie


Aanbevolen berichten

Goedenavond  ik heb net me laptop opgeschoont maar nu pakt hij me externe harde schijf niet meer van alles al geprobeert nu is het probleem dat er belanerijke documenten opstaan die echt niet gewist mogen worden dus formateren is geen optie!!! heb iemand een idee hoe ik het kan verhelpen andere usb kabel heb ik al geprobeert werkt ook niet het is een lacie van 2tb.ik hoor het wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Normaal wel op de pc van me vriendin (vista) dan had ik alles eraf gehaalt en leeg geformateert. maar ook daar geeft ie aan dat hij geformateert moet worden en gisteren deed hij het nog gewoon maar vandaag weer niet hoe kan ik dit simpel en makkelijk oplossen want zoals ik al zei formateren is geen optie

Link naar reactie
Delen op andere sites

op een xp-machine: dat zal geen verschil uitmaken, denk ik.

wat wel zou kunnen: een Linux (ubuntu) machine.

maar ik verwacht meer resultaat van het volgende (de interface van lacie wil nog wel eens kaduuk gaan, terwijl de schijf in het kastje niks mankeert):

open het kastje en demonteer de hd.

hang die in een pc die je met ubuntu of Linux opstart, en pomp de data over op een andere hd.

daarna de schijf formatteren als ntfs en de data weer terugzetten. dan heb je een mooie backup!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga morgen kijken of hij het op xp doet maar als dat niet werkt wat dan want ik heb geen linux wat kan ik dan voor de rest nog doen misschien er een interne schijf op windows van maken dus gelijk volgende vraag als ik die schijf als interne even maak kan ik dan windows instaleren ZONDER DAT ME DOCUMENTEN PLEITEN ZIJN?????? Zo ja da ga ik dat morgen proberen zo niet wat is dan de volgende optie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu geeft hij wat aan waar ik niet zo veel van snap heb hem op een andere pc gedaan waar ubuntu al opstond en nu krijg ik deze melding HELP ME AUB BEN ZO BANG ME GEGEVENS KWIJT TE ZIJN.

Unable to mount Volumen van 2,0 TB

Error mounting/dev/sdf2 at/media/alexander/5E1A26091A25DEB1:Command-

line'mount ~t"ntfs"-o

"uhelper=udisks2,nodev,nosuid,uid=1000,gid=1000,dmask=0077,fmask=0177"7

dev/sdf2<' 7^^dia/alexander/5E1A26091A25DEB1<n exited with non-zero exit

status 13: ntfs_attr_pread_i: ntfs_pread failed: Input/output error

Failed to read NTFS $Bitmap: Input/output: error

NTF5 is either inconsistent, or there is a hardware fault, or it's a

SofERAID/FakeRAID hardware. Inthe first case run chkdsk /f on Windows

then reboot into Windows twice. The usage of the /f parameter is very

important! If the device is a SofERAID/FakeRAID then First activate

it and mount a different device under the /dev/mapper/ directory, (e.§',

/dev/mapper/nvidia_eahaabcc1). Please see the 'dmraid' documentation

for more details.

OK

Link naar reactie
Delen op andere sites

BEN ZO BANG ME GEGEVENS KWIJT TE ZIJN.

 

Gezien de belangrijkheid van de gegevens, het feit dat de schijf niet te benaderen is én het feit dat je van dit belangrijke materiaal helaas geen reservekopie hebt op een andere geheugendrager(s) neem je best contact op met een bedrijf dat aan data recovery doet.

 

Voorkom in de toekomst dergelijke situaties door belangrijk materiaal te stockeren op minimum twee geheugendragers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.