Ga naar inhoud

Aanschaffen NAS

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik loop stage bij een industriële automatisering bedrijf. Ze hebben meerdere locaties.

Nu hebben ze een hele hoop software pakketten van Siemens met product codes en al.

Deze hebben ze vooral nodig op de locatie waar ik zit, maar het komt ook weleens voor dat een andere locatie deze nodig hebben.

Dan sturen ze de CD op of ze uploaden hem in de CD Tower, aangezien deze niet zoveel cd's aankan en vooral verouderd is en ze minder gedoe willen met de andere locaties wilden ze hier iets anders voor.

Nu dacht ik aan een NAS, hiermee kunnen ze meerdere cd's uploaden en als ISO bestand delen op het netwerk.

Zo kunnen de andere locaties er ook veel sneller en makkelijker bij en degene op mijn locatie hebben er ook baat bij, hoeven ze niet eerst een CD te gaan halen.

Ik heb niet zoveel ervaring met een NAS, dus is de vraag of jullie misschien wat tips hebben voor een bepaalde NAS?

Is het slim als wij een NAS aanschaffen en in het noorden van het land ook een, waar een aantal andere bedrijven van ons zitten, zodat de 2 Nassen met elkaar synchroniseren of  zal 1 NAS genoeg zijn voor alle locaties?

Tips en adviezen zijn zeer welkom.

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou aanraden om één grote NAS te nemen met veel bays en dus lekker veel opslagcapaciteit. De snelheid zal ook van belang zijn, aangezien meerdere bedrijven ermee zullen werken. 

Wat is het budget ongeveer en aan welke opslagruimte had je gedacht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het budget gaat in overleg, ligt eraan wat de beste en slimste oplossing hiervoor is.

Dus het zou slimmer zijn om 1 NAS aan te schaffen, die uitbreid mogelijkheden heeft?

Tot hoeveel ISO bestanden heb je dan de mogelijkheid om tegelijker tijd te delen?

Link naar reactie
Delen op andere sites