Ga naar inhoud

8x Chrome in taakbeheer

Aanbevolen berichten

Bovenstaande screenshot is niet goed, heb je deze test gedaan kort na het opstarten van je laptop, mocht dat zo zijn dan doe de test eens als je systeem een tijdje aanstaat.

Het is mogelijk dat door schijfactiviteit van je antivirus, auto updates dit een vertekend beeld geeft daar veel software na het opstarten gaat controleren op updates.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat ziet er al beter uit maar toch blijf je met die hoge acces time zitten, verder heeft de Hitachi niet echt een invloed op de performance van je Samsung HD.

Meestal zit je met een gemiddelde acces time van rond de15 a 18 ms maar zoals je kunt zien gaat dit bij je Samsung HD vaak tot boven de 45ms en daar boven.dat is een viervoud van de doorsnee waarden.

Dat kan een mogelijke reden zijn dat je programma's traag reageren of soms helemaal niet.

Bij je Hitachi geven zowel Speccy als Crystaldiskmark een hogere waarde bij Gerapporteerde oncorigeerbare fouten.

Is die Samsung nog de originele HD die in je laptop zat toen je deze aanschafte?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik begin een beetje te snappen waar het hier om gaat. Kennelijk heb ik een serieus probleem waar ik niet zomaar kan aanpassen,iig niet mbt het Conrad-Verhaal en ook niet tot de soms lastig op te starten Chrome browser.

Mijn Samsung hd is idd de originele.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb idd geen installatie-dvd.

Wat ik voornamelijk erg hinderlijk vind, is dat mijn interne geheugen zo traag als poppenstront is.

Enkele voorbeelden:

- In Chrome open ik een nieuw tabblad dat gelijk verschijnt, maar de te laden (Google) pagina laat bijna vier tellen op zich wachten.

- Via mijn favorieten een opgeslagen website opvragen duurt ca 3 tellen, die van Conrad bijna 5.

- Op marktplaats scrollen op een pagina met 50 hits, voordat het scroll-symbool verschijnt en actief wordt, duurt zo'n 4 tellen.

Maar apps als Word en Excell opgstarten gaat daarentegen weer vlot zoals het hoort.

Kan ik hier niets aan verbeteren, vroeg ik mij af??

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Ik heb de afgelopen weken veelvuldig gezocht naar mogelijkheden om de reactietijd in mijn systeem te verbeteren.

Omdat niet alleen met online activiteiten de respons lang uit blijft, maar ook met andere applicaties, begin ik sterk te twijfelen aan de capaciteit.

De systeemgadget 'processorcontrol' geeft voor het intern geheugen al standaard 48% aan.

Zo zocht ik naar info of ik mijn cache geheugen van 4 Gb kan uitbreiden naar 8 en welk type ik daarvoor nodig heb.

In dit forum heb ik daar nog geen antwoord op gevonden en ga daar een nieuwe topic over openen.

Na alle nuttige voorstellen, adviezen en testen zie ik dat de reacties verder uitblijven.

Ik overweeg daarom deze topic maar te sluiten en mijn speurtocht naar de kern van het probleem te verschuiven richting cache geheugen, mede omdat een aantal andere zaken in de besturing al uitgesloten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.