Ga naar inhoud

Pc is laatste weken extreem traag blijft veel hangen!

Christano

Aanbevolen berichten

Als de malware is opgeruimd, zullen we de hardware eens wat nader bekijken.

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Beste Mako,

Ccleaner gaf 8 fouten weer en na 2 keer herhaald te hebben niks meer.

defragmentatie heb ik ook gedaan vandaar dat mijn bericht zolang op zich liet wachten maar was een paar uur bezig met het defragmenteren.

defrag.docx    ik heb een printscreen gemaakt met de resultaten hiervan.

het nieuwe bericht van uw collega ben ik nog niet aan toe gekomen ga ik morgen ochtend gelijk doen.

alvast bedankt en fijn weekend

groetjessss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gebruikt nog een oude versie van speccy.

Download en installeer de nieuwste versie van Speccy.

Het eerste wat opvalt zijn de hoge temperaturen.

De AMD processor haalt 50° terwijl deze normaal rond de 20° blijven in een desktop.

Te hoge temperaturen van een PC / laptop worden meestal veroorzaakt door een te hoog stofgehalte. Om dit op een veilige manier te verwijderen verwijzen we graag naar deze zeer duidelijke uitleg.

Neem de tips grondig door en doe het nodige om je systeem stofvrij te (laten) maken … nadien kan je ons dan de nieuwe resultaten van Speccy bezorgen en bekijken we de zaak verder.

De processor draait ook maar op 30% van zijn capaciteit (800 MHz i.p.v. 2600).

Waarschijnlijk dat windows de processor terugklokt om nog meer warmte te vermijden en de processor te beschermen.

Dit heeft wel tot gevolg dat het ganse systeem vertraagt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenavond,

Ik heb vandaag de pc ontkoppeld en heel voorzichtig binnenin de aanwezige stof weg gezogen, en met een penseeltje verwijderd en lag indd aardig wat stof in dat was ook te merken met het programma speccy kijk maar hier http://speccy.piriform.com/results/UZWUo2w5RqyiqYyQxHtPre5
processor is nu 28 graden en toen ik hem net aan zetten zelfs maar 25 volgens mij is dat een stuk beter toch  haha

ik hoop dat we nog meer kunnen doen ik hoor het wel

fijne avond groetjesss

Link naar reactie
Delen op andere sites

De harde schijf lijk ok te zijn maar we gaan de prestaties toch eens testen.

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

Je moet GEEN vinkje plaatsen bij Quick scan.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?
Maak een afbeelding van het resultaat en sla deze op.

Een afbeelding kan je maken met het knipprogramma.

Ga dan naar de tab Benchmark en doe de test.
Maak ook van dat resultaat een afbeelding.
Voeg beide afbeeldingen als bijlage toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenmiddag,

Heb het programma HD Tune uitgevoerd met eerst de error scan wat indd aardig lang duurde met hier het resultaat post-20542-0-51449200-1433254878_thumb.p

en daarna de scan benchmark met hier het resulstaat  post-20542-0-16204100-1433254918_thumb.p

hoop dat je hier wat mee kan naar mijn idee zien de scans er wel goed uit de error scan was helemaal groen

groetjesss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles groen op de error scan is alvast goed nieuws.

Minder goed is de benchmark test.

Hier zien we veel pieken naar onder wat betekent dat op die momenten de overdrachtsnelheid van en naar de schijf sterk verminderd om een of andere reden.

Open de verkenner en klik met rechts op de C-schijf
Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra
Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren
Vink beide vakjes aan en klik op start
Dan krijg je de melding dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart. 
Klik hier op ja, sluit alle openstaande programma's en herstart de pc
De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd alvorens Windows op te starten. 
Na afloop krijg je een overzicht van de toestand van de schijf.

Doe nu hetzelfde voor de D-schijf.

Hiervoor moet je de pc niet herstarten.

Tijdens de test de pc niet gebruiken.

Voer na de controle van de D-schijf de benchmarktest van HD Tune opnieuw uit en plaats een afbeelding van de nieuwe resultaten in een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.