Ga naar inhoud

Externe harde schijf wil niet op TV


Aanbevolen berichten

Omdat ik verwoestende kleine kindjes heb, raden ze me aan DVD's (tekenfilms) op een harde schijf te zetten zodat de DVD's langer dan 2 weken meegaan.

Dus kocht ik mezelf zo'n externe harde schijf bij de colruyt (Platinum HDD 500GB USB 3.0) (waarschijnlijk al fout nummer 1)
Het is een schijf met zo'n blauw usb plug-in-ding.

Ik formatteerde de schijf, niet de snelle versie maar de lange procedure. Naar exfat.
Ik zette er wat films op en plugde het geval in op mijn tv. De tv herkend de schijf niet. (NO USB)
Ik probeerde hem ook op een andere tv die hem ook niet herkende.
Dus formatteerde ik hem weer deze keer naar dat NTFS. Zette er nogmaals enkele films op. En weer herkende de tv de schijf niet. :hmmmm: 

Omdat ik niet zo spectaculair met computers ben (die dingen moeten gewoon werken en liefst ook voor mij denken!!!) heb ik een gewoon usb stick mini geval genomen (tackie van den HEMA) daar een film op gezet en een hele film op tv kunnen bekijken!!! Dus het lag al niet aan mijn dvd overzet op computer vaardigheid. :)

De echtgenoot heeft zijn persoonlijke externe harde schijf. Ook met zo'n blauw usb gedoe. Die schijf herkend de tv zonder problemen.
Van op die schijf is het dus wel mogelijk om films te kijken op TV.

Maar aangezien die vol staat met persoonlijke spullen van de echtgenoot willen we hem niet door de kindjes laten gebruiken.

WAT DOE IK FOUT?
Of mag de schijf recht de vuilbak in?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.