Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Start de computer terug op met DVD van Linux Mint

Als u aankomt bij de mogelijkheden drukt u opnieuw op de TAB toets en zet u de volgende woorden na quit splash: acpi=off nomodeset

de zin moet er dan zo uitzien:

"/casper/vmlinuz file=/cdrom/preseed/linuxmint.seed boot=casper initrd=/casper/initrd.lz quit splash --acpi=off nomodeset"

en druk op enter

krijgt u nu wel een bureaublad?

Het installeren via USB stick zal geen betere optie zijn dan via DVD alleen gaat het dan wat sneller.

Maar als u wil kunnen we een opstartbare USB stick maken met UNetbootin, aan u de keuze.

Probeer eerst bovenstaande nog eerst uit.

Geplaatst:

toch klopt er iets niet in heel dit verhaal

voorheen kon u wel op het bureaublad komen met die Mint DVD zonder die command's

dus zou het normaal nu ook zo moeten

heel raar is dit

acpi beheert de energie planning

nomodeset schakelt de videokaart uit

als voorheen u wel op het bureaublad kon komen word dit alles door de Mint DVD ondersteund en hoef je die aanpassingen niet te doen.

dus ik zit even met een raadsel, ik wou dat ik nu uw laptop zelf in handen had om me ervan te vergewissen of het niet de tijd is om te laden dat nu een rol speelt bij de DVD

Geplaatst:

Ik zou me niet teveel vast pinnen op dat het devorige keer wel ging, want dat ging ook niet vlekkeloos.

Ik laat de pc nog altijd aanstaan en we zien morgen als het aan de tijdsduur lag.

Ik probeer morgen bovenstaande stappen. Maar misschien opteer ik voor de stick.

Geplaatst:

ComputerDude,

Ik kan mij niet herinneren dat dit topic met jouw computer iets te maken heeft of ben jij ook Ronny?

U kan beter een eigen topic aanmaken voor jouw computer als u Ronny niet bent.

Gast fcbbrugge
Geplaatst:

Ik heb inderdaad twee accounts.

Ronny meen je dit?Dat je ook ComputerDude bent?

Als dit waar is ,vraag ik me af wat je daar aan hebt?

Hensyr doet zijn uiterste best om je helpen hoor.

Maar zo ja ,begint ergers één soepje te worden toch.

Wat betreft die nomodeset.is echt niet makkelijk spreek van ondervinding,om dit uit voeren,heb dit ook eens moeten doen!!!!

Maar ben blijven luisteren en doen wat Hensyr met zegde,en gelukt.

Maar ergers moet je weten wat je wil toch!

mvg

Gast fcbbrugge
Geplaatst:

Ik vind je antwoord ongepast en zou u vriendelijk willen vragen om u niet te bemoeien met dit topic.

Sorry heb je ook al beetje helpen hoor.

Maar ok mij hoor je niet meer.

Veel succes verder....

mvg

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.