Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Enkel Load setup Defaults is dat hetzelfde? (ik denk het wel zeker?). Maar dan wordt eerst windows geladen omdat bij de standaard waarden de hardeschijf wordt geladen en pas daarna de dvd-lezer. Mag ik dit aanpassen dat dit omgekeerd gebeurt? Eerst de dvd-lezer en dan de hdd?

Geplaatst:

Gedaan. Dus wat ik gedaan heb:

Gesaved en toen kwam ik op grub2. Ik koos daar voor Start Linux Min 17.2 mate 64-bit. Toen nog altijd zwart scherm en volgens mij startte hij opnieuw op want ik zag weer de bios verschijnen en nu weer de grub2 met de 3 keuzes:

*Start Linux Mint 17.2 Mate 64-bit

*Start Linux Mint 17.2 Marte 64-bit (compatibility mode)

*Check the integrity of the medium.

Geplaatst:

Mooi u kan terug opstarten van de DVD

Onderaan die mogelijkheden die u opsomde zou er een tekst moeten staan als "Press [Tab] to edit options"

Druk dus op de tab toets van uw toetsen bord (dat is de toets links op het toetsenbord met de twee tegenovergestelde pijlen)

U krijgt dan een zin als "/casper/vmlinuz file=/cdrom/preseed/linuxmint.seed boot=casper initrd=/casper/initrd.lz quit splash --"

schrijf na deze zin zonder spatie te gebruiken acpi=off

de zin moet er dan zo uitzien: "/casper/vmlinuz file=/cdrom/preseed/linuxmint.seed boot=casper initrd=/casper/initrd.lz quit splash --acpi=off"

druk dan op enter

om acpi=off te kunnen schrijven in querty: de q = a , en het minnetje - is de =

als u dit heeft uitgevoerd kom je dan aan in het bureaublad van Linux Mint en kan u de installatie opnieuw doen.

Geplaatst:

Het is voorlopig aan het laden... (ik zie het LM logotje). Ik vertel u later of het gelukt is.

Ik weet graag waar ik mee bezig ben. Dus mijn vraag? Wat heb ik juist gedaan? Het heeft vast te maken met de foutcode: unable to enable acpi? of ben ik verkeerd? Is dit dan anders (slechter) dan zonder dit commando?

Geplaatst:

Ik weet graag waar ik mee bezig ben. Dus mijn vraag? Wat heb ik juist gedaan? Het heeft vast te maken met de foutcode: unable to enable acpi? of ben ik verkeerd? Is dit dan anders (slechter) dan zonder dit commando?

Linux neemt graag het energie beheer over dat geregeld word door ACPI op het moederbord, als die het niet kan overnemen krijg je soortgelijke meldingen.

Dan kan je er voor kiezen de ACPI niet over te nemen, en dat hebben we zojuist gedaan.

Let er wel op dat dit een eenmalige opdracht is die niet herhaald wordt als u opnieuw Linux Mint wil installeren.

maar straks meer daarover.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.