Ga naar inhoud

audio server wordt niet uitgevoerd

chickii14

Aanbevolen berichten

Hallo,

Begrijpelijk dat je wat sceptisch tegenover deze hele "behandeling" staat. Vanuit jouw standpunt lijkt de computer er immers alleen maar achteruit op te gaan. Hierbij een poging e.e.a. te verduidelijken...

Activeren van Windows

In de behandeling werd op een gegeven moment gevraagd om Emsisoft Anti-Malware uit te voeren. Dit is een anti-malware scanner vergelijkbaar met MalwareByte's Anti-Malware. In het logje valt te lezen:

C:\Program Files\KMSpico\AutoPico.exe	In quarantaine geplaatst Riskware.Win32.HackTool (A)
C:\Program Files\KMSpico\Service_KMS.exe	In quarantaine geplaatst Riskware.MSIL.HackTool (A)

KMS(pico) is een programma/tooltje dat Windows activatie omzeilt. Wanneer je je computer hebt gekocht met een vooraf geïnstalleerde Windows uit de winkel zal dit programmaatje nooit aanwezig zijn op je systeem. Mocht het al aanwezig zijn heb je te maken met een frauduleuze verkoophandel. De kans is dus veel groter dat jezelf/een kennis/familielid na aankoop van Windows dit heeft geïnstalleerd.

Het audioprobleem op je computer

Hiermee meldde je je oorspronkelijk aan op het forum. Na de analyse van je eerste logje, welke een globaal overzicht van je computer weergeeft, bleek dat er wat adware/malware aanwezig was op je systeem. Ik heb toen besloten dit eerst van je computer te verwijderen omdat malware mogelijk gecorreleerd kan zijn met deze problematiek, maar vooral om dat niemand adware/malware op zijn pc wil!

Nu de malware behandeling achter de rug is zou ik graag verder kijken naar het audio probleem. Indien je al een tipje van de sluier opgelicht wil zien: ik zou de audio drivers opnieuw installeren, en indien dat niet werkt AVG eens opnieuw installeren.

Alvorens we dit echter kunnen doen moet ik de specificaties van je pc kennen... vandaar mijn vraag om Speccy uit te voeren.

Je gaf aan nog andere problemen te hebben op dit moment. Zijn er naast de plotse heractivatie (welke niet wil lukken) en het geluid nog problemen waarvan ik niet op de hoogte ben?

Ik hoop dat bovenstaande uitleg wat meer duidelijkheid heeft gebracht over de situatie. We hebben dus zeker niet de intentie om je computer er slechter op te maken! :)

Alvorens we verder gaan is het misschien handig als je aangeeft waaraan je eerst wil werken? Heb je de computer met Windows geïnstalleerd gekocht in de winkel? Beschik je over een geldige activatiecode?

Of wens je eerst het audio probleem op te lossen?

Indien er nog vragen of onduidelijkheden zijn: shoot!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo mako,

Bedankt voor dit ophelderend bericht. Welke problemen ik nu nog meer ondervind. Als ik bijvoorbeeld mijn configuratie scherm wil open blijft dit een wit scherm en vast hangen. Eigenlijk gebeurd dit bij alles wat ik wil bekijken via de instellingen. Over Windows, ik vind het echt een beetje vreemd. Ik kan me niet herinneren dat ik iets aan de Windows heb veranderd op de standaard update dan. Ik zou niet eens weten hoe ik dat zou doen.

ik heb mijn laptop bij een mediamarkt gekocht en bij het aanzetten volgt de instalatie van windows vanzelf

Ik vind het wel fijn dat u snapt dat ik een beetje sceptisch ben. :)

Ik zou graag willen weten hoe ik dan weer bij de originele windows van de laptop kom. Maar ook het geluids probleem zou ik graag willen oplossen. Dit was namelijk het probleem waarvoor ik jullie heb benaderd. Zodra ik weer kans heb om op de laptop te gaan. Zal ik het andere programma installeren en laten lopen.

aangepast door chickii14
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenavond,

Ga naar Start -> Alle programma's -> Bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien er geen reactie meer komt op dit topic, trekken we hieruit de conclusie dat het opgelost is en sluiten we dit topic af. Mocht je het topic - om één af andere reden - terug heropend wil zien, stuur dan een PB (persoonlijk bericht) naar één van de moderatoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.