Ga naar inhoud

draadloze bewakingscamera

Aanbevolen berichten

Ik heb mij net lid gemaakt van jullie forum omdat ik met een vraag zit. Ik ben kweker/liefhebber van parkieten en papegaaien. Ik heb een koppel ara's zitten die volgend jaar broedrijp worden. Daar dit moeilijkere soorten zijn dan wat ik al heb wil ik hun nestblok bewaken met een bewakingscamera. Een kennis van mij heeft de D-Link DSC-932L en is daar tevreden van. Dag- en nachtzicht, bewegingssensor, melding op gsm....

Mijn vraag is nu, mijn volière staat een 10-tal meter van mijn woning, mijn telenet-modem voor mijn binnenhuisnetwerk hangt dan nog 7 meter verder aan de binnenzijde van de voorgevel. We hebben "rare" muren die weinig signaal doorlaten.

Wat heb ik van doen buiten die camera om op mijn netwerk te geraken, de beelden op mijn laptop te ontvangen en de beelden op verplaatsing op een pc en/of gsm te kunnen ontvangen zonder problemen.

LET WEL: ik heb 2 linkerhanden betreffende pc-zaken dus graag simpel (blondjestaal), dank u.

Neen, ik ben een man, 55 en kalend, geen blondje... :-)

Alvast bedankt voor de tips! Ik moet de camera nog kopen en zou graag naar de winkel gaan om alles in één keer mee te hebben. Een kabel leggen naar mijn woning is praktisch onmogelijk dus graag een WIFI-oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrijp, als ik een powerline adapter gebruik moet ik een stopcontact in mijn volière hebben en een stopcontact + een vrije poort aan mijn modem van Telenet?

De stopcontacten zijn geen probleem, een vrije poort op mijn modem heb ik niet. Daar dus ook wat voorzien met extra poorten, wat is een goede zaak hiervoor?

Met een wifi extender versterk ik het signaal vermoed ik, kan ik bij aankoop aan een eigenschap weten of die zal sterk genoeg zijn om 17-20 meter te overbruggen met muren tussenin?

PS: kan ik op het forum ook vragen stellen over het laten schrijven van een programma door een lid van pc-helpforum (tegen vergoeding natuurlijk) voor wat ik doe binnen onze vereniging? Zo ja, in welke rubriek?

Link naar reactie
Delen op andere sites

bijkomend vraagje, speelt de snelheid van die wifi extender een rol. Ik zie er van 300, 600 of 750 Mbits/s

Hoe meer bits hoe beter?

En duurder. Ik heb echter geen beeld van welke snelheid je nodig hebt voor bv. HD. Maar ik denk dat als je dat wat googled, je wel antwoorden vindt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De twee stopcontacten zul je inderdaad nodig hebben. Voor een extra poort in je modem/router kan je een ethernet switch aanschaffen. Hoe meer Mbit/s, hoe sneller de verbinding inderdaad zal werken. In jouw geval zou ik echter zeker niet opteren voor een Wi-Fi oplossing, 20 meter overbruggen mét weinig doorlaatbare muren is quasi onmogelijk. 

De meeste fabrikanten voor beveiligingscamera's bieden applicaties aan op zowel Android toestellen als iPhones. Windows Phone wordt vaak genegeerd omdat de markt daarvoor te klein is. 

aangepast door superjona
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 meter overbruggen mét weinig doorlaatbare muren is quasi onmogelijk.

Eens, tenzij je een "tussenversterker" gebruikt natuurlijk. Wel even testen. Als je er een via 'n webshop besteld, mag je die altijd terugleveren als hij niet voldoet. Regelmatig zijn ze ook in de aanbieding bij grote ketens (Onlangs € 22 bij het Kruitvat bv.). Binnenkort zal Lidl of Aldi wel weer komen. Ook die nemen hem vaak terug als hij niet voldoet. Dus gewoon even uit proberen.

Los daarvan, Ook als ze hem niet terug nemen kun je in eigen huis je wifi flink verbeteren met zo'n ding. Bedenk dat bij een slechte verbinding de snelheid flink zal afnemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.