Ga naar inhoud

Toshiba werkt niet meer


mkbx63

Aanbevolen berichten

Download adwcleaner.png AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad (verwijder eerst eventuele aanwezige oudere versies van deze tool op je PC, zodat je nu de meest recente database van AdwCleaner kan gebruiken).
 

Als de link naar AdwCleaner niet werkt, probeer dan deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
  • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan.
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie)of Verwijderen (Nederlandse versie).
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.

Voeg dit logje toe aan je volgend bericht.
Anders is het hier terug te vinden C:\\AdwCleaner\\AdwCleaner[s0].txt.

 

Meer informatie vind je in de handleiding.

 

 

Probeer ook eens om de laptop op te starten zonder accu.

Verwijder de accu en sluit enkel de netstroom aan.

Kan je nu normaal opstarten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat van die accu verwijderen was maar een gok.

Ik heb nog meegemaakt dat een defecte accu verhinderde dat een laptop normaal kon opstarten.

Zonder accu was er geen probleem maar met accu was het niet te doen.

Deze piste kunnen we dan ook afsluiten.

 


 

Als je opstart in veilige modus, is er dan een optie opstartherstel bij?

Indien ja, heb je die al eens geprobeerd?

 


 

Je spreekt in het begin ook van een blue screen.

Kan je daarvoor het volgende eens doen.

Dit zou normaal ook moeten lukken in veilige modus.

 

Download  Blue screen view en pak het zip-bestand uit.
Blader naar de uitgepakte map en dubbelklik op het exe bestand om Blue Screen View op te starten.
Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand). 

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A 
Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S) 
Sla het bestand op je bureaublad op. 
Voeg nu het bestand als 
bijlage toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dumpfile.txtbijgevoegd de dumpfile gemaakt met bluescreen view.

Alles moet ik nog steeds uitvoeren in veilige modus met netwerkmogelijkheden.

Hier krijg ik overigens de firewall ook niet meer ingeschakeld.

 

ps ook heeft de computer uit zichzelf bij opstarten de optie opstartherstel uitgevoerd. Nog geen verbeterd resultaat

 

gr. Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag weer verder gegaan met proberen normaal op te starten. PC ging zelf weer herstellen en warempel we krijgen een werkende pc.

Mijn virusscanner F-secure gaf ook een virusmelding.

Ziet er naar uit dat hij weer werkt. Ben nu aan het scannen met mijn Ziggo F-secure internetbeveiliging. 

Nog tips om dingen uit te sluiten??

en bedankt voor je medewerking,

 

gr. Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan nog een controle doen met zoek.exe

 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
chromelook;
firefoxlook;
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
     
  • Do a Deep Scan
  • Installed Programs
  • Auto Clean
     
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

zoek-results.logToch te vroeg gejuicht denk ik. De pc is nog erg instabiel. Als deze goed is opgestart lijkt het of deze weer als vanouds werkt, maar uiteindelijk loop ik toch weer vast. Bij een geforceerde herstart volgt eerst altijd een vastgelopen opstartfase.

Volgende meldingen heb ik bij herstarts voorbij zien komen:

Microsoft Client voor presentatieaanpassing voor draagbare computers werkt niet meer

STOP: 0x0000003, 0x8886FBF8, 0x8886FD44, 0x81E68C1A0

 

het zoek-logje heeft wel in normale modus gedraaid.

 

ik ben benieuwd 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.