Ga naar inhoud

PC valt spontaan uit en start opnieuw op. Of wil gewoon niet opstarten.


rowis

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Deze vraag is een vervolg op topics:

http://www.pc-helpforum.be/topic/50865-pc-valt-spontaan-uit-en-start-opnieuw-op-of-wil-gewoon-niet-opstarten/

http://www.pc-helpforum.be/topic/56158-pc-valt-spontaan-uit-en-start-opnieuw-op-of-wil-gewoon-niet-opstarten/

 

Wederom start de pc zeer slecht op. Als ik de aan-knop indruk duurt het een tijdje (5-15 min) voordat de pc begint met opstarten. Als deze dan opgestart is valt deze vaak weer spontaan uit. Na een aantal keren opstarten kan de pc uren stabiel draaien. De problemen zijn alleen aan het begin van de dag, als de stekkerdoos van de computer net aan staat.

 

Ik hou de pc goed stofvrij, dus dat zal nu niet meer de oorzaak zijn.

 

Wat kan ik nog controleren om achter de oorzaak te komen?

 

Alvast bedankt!

Roeland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hieronder een overzichtje uit Speccy:

Besturingssysteem
Windows 7 Professional 64-bit SP1
 
 
Processor
Intel Core i7 920 @ 2.67GHz: 
40 °C
Bloomfield 45nm Technologie
 
 
RAM
6,00GB Triple-Kanaal DDR3 @ 539MHz (7-7-7-19)
 
 
Moederbord
Gigabyte Technology Co., Ltd. EX58-UD5 (Socket 1366): 
34 °C
 
Grafisch
Acer P221W (1680x1050@59Hz)
 
Acer P221W (1680x1050@59Hz)
 
1024MBATI Radeon HD 4800 Series (Sapphire/PCPartner): 
54 °C
 
Opslag
111GB Samsung SSD 840 EVO 120GB ATA Device (SSD): 
29 °C
931GB SAMSUNG HD103UJ ATA Device (SATA): 
27 °C
 
Optische schijven
TSSTcorp CDDVDW SH-S223L ATA Device
 
 
Geluid
High Definition Audio-apparaat

 

Zou het ook een Turn-on delay kunnen zijn? Alhoewel ik dat vreemd vind, omdat de pc pas de laatste 1,5 jaar problemen vertoond. Ik zal ook eens de power-button loskoppelen en de reset-button daarop aansluiten, zodat ik dat als oorzaak kan uitsluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het drukken op de power button gebeurd er eigenlijk niks. Er gaat alleen een oranje lampje branden op het moederbord. Verder geen beeld en geen draaiende ventilatoren. Na 5 of 10 minuten start de pc dan ineens spontaan op. Vaak valt deze dan direct weer uit (je kan vaak wel gewoon inloggen in windows). Het moment van uitvallen is random maar wel binnen 5 minuten na opstarten. Na 5 minuten valt de pc eigenlijk niet meer uit en kan deze uren blijven draaien.

 

Ik heb gisteren de power-button losgekoppeld en de reset-button daarop aangesloten. De pc heeft nu twee keer goed opgestart (direct na indrukken reset-button) en is niet uitgevallen. Ik zal kijken of dit aanhoudt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan lijkt het  er idd op dat je power button de problemen veroorzaakte, kijk het even aan of het probleem is opgelost.

 

Als je probleem opgelost lijkt en je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Modereer onderwerp" -> Sluiten ... zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

aangepast door Dasle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.