Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo Ellen,

Logje is prima gelukt hoor! Op je C-schijf zou nog een logje aanwezig moeten zijn: C:\zoek-results2015-05-31-185101.log
Kan je dit ook even toevoegen aub?

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download ZHPDiag naar het bureaublad.

ZHPDiag installeren

• Dubbelklik op zhpdiag.exe om de installatie te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik meerdere keren op "Suivant" om het installatieproces te doorlopen.
  • Klik op "Installer" wanneer daar om gevraagd wordt en op "Terminer" wanneer de installatie voltooid is.

ZHPDiag uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.

• Dubbelklik op de snelkoppeling met de naam ZHPDiag
  • Het startvenster verschijnt, klik nu op "Configureren".
  • Als de taal niet als Nederlands is ingesteld klik rechts onderaan op het 52c0016c69f81-huisje.pngicoontje "Sélectionner une langue" en kies "Néerlandais".
  • Klik daarna links onderaan op het 52c001f7eec91-vergrootglas.png icoontje "Diagnosemogelijkheden".
  • Er wordt nu een scan van je systeem gemaakt wacht geduldig tot deze voltooid is.
  • Voeg het logbestand met de naam "ZHPDiag.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op het bureaublad.)
Geplaatst:

Hallo, Mako

Hierbij de resultaten van de logs.

Secuur werk hoor, bij ZHPDiag gaf die bij download aan dat die niet veilig was om te downloaden, 

op behouden geklikt.

Ik heb vertrouwen in het deskundige werk en advies van jou en het PC Helpforum,

Chapeau :adore:

Wacht af, hoe nu verder,

vriendelijke groet Ellen.

(p.s.leuke collectie smiley's hebben jullie.)

zoek-results2015-05-31-185101.log

ZHPDiag.txt

Geplaatst:

Goedenavond Ellen,

Bedankt voor je bericht, dat is altijd fijn om lezen. We doen ons best jullie zo goed mogelijk te helpen. :)

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en kopieer onderstaande code volledig:

Script ZHPFix
[HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer] NoActiveDesktopChanges: Modified
[MD5.00000000000000000000000000000000] [APT] [{73860DC0-E063-4965-BD21-75E575367A85}] (...) -- C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\Temp\jre-8u45-windows-au.exe (.not file.)   [0]
[MD5.00000000000000000000000000000000] [APT] [{D8BC7A18-4644-47FF-974E-437D7DC9FC7B}] (...) -- C:\Users\Gebruiker\Downloads\Ellen\Progjes\realtek 97 driver WDM_A406.exe (.not file.)   [0]
C:\Users\Gebruiker\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\chphlpgkkbolifaimnlloiipkdnihall   =>Adware.OneTab
shortcutfix
emptytemp
emptyflash

ZHPFix uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.

• Dubbelklik de snelkoppeling 52c005670d732-ZHPFix.pngZHPFix op het bureaublad.
  • Druk op de knop "Import"
  • Druk daarna onderaan op de knop "Go".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent
  • Voeg het logbestand met de naam "ZPHFix[r1].txt" als bijlage toe aan het volgende bericht.

Alvorens we verder gaan had ik nog enkele vraagjes voor jou:

1. Hoe gaat het momenteel met de computer? Zijn er al snelheidsveranderingen merkbaar?
  2. Hoe is de traagheid op je computer ontstaan. Was dat plots? Of sluimerde dit er eigenlijk langzaam in?
  3. Heb je soms last van vervelende reclames bij het gebruik van Google Chrome?

Mocht je deze vragen nog even voor me willen beantwoorden zou dat fantastisch zijn. ;)

En betreffende die smiley's... helemaal akkoord!  :ridinghorse:

Geplaatst:

Hallo Mako

Je vroeg of die al wat sneller is geworden en de PC is  absoluut sneller geworden,

ongeveer 5 seconden bij het opstarten van chrome en een link aanklikken idem, soms iets langer,

omdat ik ABP en Flashcontrol extenties heb aangevinkt. Dus dat lijkt mij, prima, toch?

Vervelende reclame's van Google Chrome AdChoices heb ik nog wel,

ondanks mijn opt out extentie.

Ik hoor nog wel wat ratelende geluiden van de PC bij het aanklikken naar een site, eigenlijk

bij elke handeling.

Misschien was dat altijd wel zo, ik ben er nu meer op gespitst omdat hij al tijden zo traag is en maar

alsmaar lawaai bleef maken,het is een samengestelde  :fisheye:  computer van een winkel uit de buurt, gekocht op 9-5-14.

Sinds vandaag heeft die maar een fout in het logboek aangegeven, dus dat is al heel bijzonder! :congrats:

Ik stuur wel wat printscreens van het logboek mee plus 2 fouten van degene die er maanden in hebben gestaan, de  logfout van vandaag, tegelijkertijd met de ZHPfix log.

Sorry, dat ik je nu wel even veel huiswerk, geef.  :wacko2:

vriendelijke groet, Ellen

ZHPDiag.txt

Logboek print 8-5 -14 tot 25-5-14.rtf

MSiInstaller fout gebeurtenis 1039.rtf

MsiLnst..office 2007 fout.1039.rtf

DNS fout 2-6-15.rtf

Geplaatst:

Hallo Ellen,

Fijn te horen dat er toch al wat verbetering merkbaar is! :top:

Het logje dat je hebt bijgevoegd is een scan van ZHPDiag, zou je even het ZPHFix[r1].txt logje kunnen toevoegen aub?

Wat betreft die logboeken: de Windows fout logboeken staan al vaker eens vol met fouten. Niet al deze meldingen hoeven repercussies te hebben op het presteren van je computer. Wanneer ik in mijn computer naar de logboeken kijk staan deze ook "vol" fouten. Dit is tevens een van de overtuigingsredenen van de mysterieuze telefoontjes van (fake) Microsoft helpers om je te laten geloven dat het helemaal fout loopt met je computer.  :pcguru:

Om nog even een algemene systeemcheck te doen (welke evenwel positieve effecten kan hebben op de foutlogboeken) zou je onderstaande kunnen doen:

Ga naar Start -> Alle programma's -> Bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Geplaatst:

Bedankt voor je reactie.

De PC was helaas weer erg traag vandaag bij het openen van google chrome, jammer,he, maar,ja een zwaluw maakt nog geen zomer.

Ik denk dat je deze bedoeld, ZPHFix[r1].txt, dus de (r1), 

exact  was niet te vinden.

Was ook wat onzeker, want na de Go, vroeg die, systeem opschonen,

ja of nee, die stap kon ik niet vinden, maar leek mij redelijk logisch dus heb ik  op ja geklikt.

Scannow gedaan,  zie fouten van via printscreen daarna cbs log gezocht, stond in windows/32

maar lezen van log stond toegang  geweigerd?

(Ik heb geen opstart cd want de winkel heeft dat er op gezet.)

Vond i.d.d. fouten, dus de volgende stap gedaan,zag hem niet op mijn

bureaublad staan wel sfctxt maar die was leeg, maar in Windows System 32,

stond de string die ik in opdrachtpromt zag staan, kon hem niet openen,

toegang geweigerd, toen maar log naar bureaublad gekopieërd,

kon hem daar wel openenen, hoera! dus zie  upload.

Ik hoop dat je daar iets mee kan aanvangen?

vriendelijke groet Ellen

CBS.log

CBS log toegang geweigerd.rtf

Geplaatst:

Goedenavond,

Ik denk dat je deze bedoeld, ZPHFix[r1].txt, dus de (r1), 
exact  was niet te vinden.
Was ook wat onzeker, want na de Go, vroeg die, systeem opschonen,
ja of nee, die stap kon ik niet vinden, maar leek mij redelijk logisch dus heb ik  op ja geklikt.

Ik ben inderdaad op zoek naar een logje genaamd ZHPFix. De R-code kan al dan niet aanwezig zijn en eventueel wat afwijken. Mocht je dat logje vinden, kan je het even toevoegen aub? Want aan je vorige bericht zat geen logje gekoppeld ;)

Vond i.d.d. fouten, dus de volgende stap gedaan,zag hem niet op mijn
bureaublad staan wel sfctxt maar die was leeg, maar in Windows System 32,
stond de string die ik in opdrachtpromt zag staan, kon hem niet openen,
toegang geweigerd, toen maar log naar bureaublad gekopieërd,
kon hem daar wel openenen, hoera! dus zie  upload.

Ik hoop dat je daar iets mee kan aanvangen?

Dat is perfect, prima opgelost! De fouten die werden gevonden konden allemaal succesvol gerepareerd worden. :top:

Wat betreft Chrome zou ik deze eens kunnen resetten, maar dan verlies je wel heel wat extensies en dergelijke. Dit zal vermoedelijk een aanzienlijke snelheidswinst opleveren, maar dan moet je inderdaad wel opnieuw zaken gaan installeren waarvan je echt gebruik maakt. Ik hoor het graag. :)

Fijne avond,

Mako

Geplaatst:

Goedenavond Mako

Logje  ZHPFix toegevoegd, denk dat dit de goede is, was hem glad vergeten :wacko:

Google chrome resetten, ja, graag! maar ik vrees  dat er toch nog meer nodig is.

Zie, logboek kopiëen van vandaag, vooral de tekst Hardblok beschadigd en

beschadigde Hardware, lijkt niet oké ? Disk fout al sinds 9-2-15, Essent fout al sinds 9-3-15

Start nog erg traag, als die een maal draait, weliswaar met gepruttel,maar gaat het wel oké.

Ik hoop dat je hier nog een oplossing voor weet?

hartelijk dank voor je inzet. ^_^

vriendelijke groet Ellen

ZHPFixReport.txt

Logboek Beschadigde Hardware etc. 4-5-15.rtf

Geplaatst:

Goedemorgen Ellen,

Hoe je Chrome kan resetten, kan je hier lezen. Mochten daarbij vragen of onduidelijkheden zijn hoor ik het graag.

Voor wat betreft de foutmeldingen in de logboeken omtrent de hardware gaan we nog even kijken. ;)

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

Je moet GEEN vinkje plaatsen bij Quick scan.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?
Maak een afbeelding van het resultaat en sla deze op.

Een afbeelding kan je maken met het knipprogramma.

Ga dan naar de tab Benchmark en doe de test.
Maak ook van dat resultaat een afbeelding.
Voeg beide afbeeldingen als bijlage toe aan je volgend bericht

Geplaatst:

Hallo, Mako

Ik dacht nu is de trukendoos wel leeg, :smile:  maar, je bent  niet gauw voor een gat te vangen, goed, hoor.

Chrome resetten heb ik op deze manier laatst nog gedaan, mijn dochter zei, misschien kan je hem 

beter deïnstaleren en opnieuw installeren, dat wil ook nog wel eens helpen?

De bijlagen van HD tunes bijgevoegd,nu ga ik morgen even genieten van een heerlijke zonnige zondag

en ik wens jou, hetzelfde toe.

vriendelijke groet Ellen

:thank you-bor:

post-31318-0-97996500-1433624865_thumb.p

post-31318-0-38110000-1433624910_thumb.p

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.