Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi Ellen,

Hoewel de error scan van je HDD geen problemen aantoont is de benchmark test minder goed van resultaat...

Laten we even kijken als we deze problemen kunnen oplossen.

Open de verkenner en klik met rechts op de C-schijf
Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra
Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren
Vink beide vakjes aan en klik op start
Dan krijg je de melding dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart. 
Klik hier op ja, sluit alle openstaande programma's en herstart de pc
De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd alvorens Windows op te starten. 
Na afloop krijg je een overzicht van de toestand van de schijf.

Tijdens de test de pc niet gebruiken.

Voer na de controle van de C-schijf de benchmarktest van HD Tune opnieuw uit en plaats een afbeelding van de nieuwe resultaten in een volgend bericht.

Geplaatst:

Hoi, Mako

Here are the results, of the ...... :-)

Vandaag na de schijfcontrole en de benchmark plus toch maar eens google chrome eraf en opnieuw opgezet ,

gaat  eindelijk een stuk sneller.

Logboek, schoon.

Ook  de IE browser waar mijn man zijn outlookmail op staat, doet  het goed, kan het nog niet helemaal geloven :pray: .

Ik hoop dat nu nu echt blijvend is, maar ik wacht natuurlijk jouw oordeel af.

2 benchmark logs meegestuurd, een van na schijfcontrole 8-6-15 en een van 10-6-15 met vernieuwde google chrome erop.

Hij is nog wel  rumoerig, gek is ook dat de letter l van teksten in en van  de mappen wat oranje gekleurd zijn,

maar dit slaat wellicht nergens op, denk vertel het toch  maar, je weet maar nooit?

vriendelijke groet Ellen

post-31318-0-08217600-1433891310_thumb.p

post-31318-0-74972200-1433891319_thumb.p

Geplaatst: (aangepast)

Hallo Ellen,

Fijn te horen dat het alweer een pak beter gaat met de computer. In elk geval is deze opnieuw helemaal malware vrij en zijn er hier en daar wat opruim acties kunnen gebeuren welke de snelheid van je computer zeker "deugd" gedaan zullen hebben.

De nieuwe benchmark test toont geen enorm grote verschillen, maar op zich hoeft dat geen probleem te betekenen. Ik zou me daar weinig verdere zorgen om maken.

Hij is nog wel  rumoerig, gek is ook dat de letter l van teksten in en van  de mappen wat oranje gekleurd zijn,
maar dit slaat wellicht nergens op, denk vertel het toch  maar, je weet maar nooit?

Ook hier heb ik eerlijk gezegd niet direct een idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn. Vermoedelijk is het iets banaals en gaat het misschien vanzelf opnieuw over?

In elk geval kunnen we wel stilaan de gebruikte malware tooltjes en logbestanden opnieuw gaan opruimen.

Download 51a5ce45263de-delfix.pngDelfix by Xplode naar het bureaublad, deze zal de gebruikte tools en logbestanden weer verwijderen.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:

• Remove disinfection tools
  • Create registry backup
  • Purge System Restore

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt, echter hoeft u deze niet te plaatsen.

52eb9fd5cebc8-Delfix.jpg

Tot slot kan ik je nog maar één tip meegeven voor wat betreft de snelheid van je computer... dan zijn de ideeën wel degelijk op  :xd:.

Via een defragmentatie kan je de computer ook aanzienlijk versnellen. Een goed programma hiervoor is Defraggler van Piriform. Hou er wel rekening mee dat deze defragmentaties (heel) lang kunnen duren, zeker de eerste keer.

Mocht je verder nog met vragen of onduidelijkheden zitten, aarzel niet deze te stellen! Zo niet mag je dit onderwerp eventueel afsluiten door rechts boven- of onderaan op 'Modereer Onderwerp' --> Sluiten te klikken.

Zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Met vriendelijke groet, en nog veel computerplezier

Mako :ciao:

aangepast door Mako
Geplaatst:

Hallo Mako

De computer werkt nu weer prima, dus wil ik je danken voor je inzet  ook namens mijn man. :shakehands:  

Donatie met liefde, een uur geleden over gemaakt.

Als ik weer wat tijd en wat meer energie :pepsi: heb, doe ik graag weer een beroep op jullie i.v.m mijn computer.

met vriendelijke groet, Ellen

Geplaatst:

Hoi Ellen,

Bedankt voor de vriendelijke woorden, voor dergelijke fijne momenten doen we het! :)

Eveneens van harte bedankt voor je donatie aan het forum!

Fijne avond,

Mako

NB. Gezien dit topic opgelost is heb ik dit - voor het overzicht - afgesloten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.