Ga naar inhoud

nieuwe pc


Aniek

Aanbevolen berichten

hallo,

 

ik heb een nieuwe pc en daarbij heb ik besloten om de windows installatie zelf te doen.

ik heb alles geïnstalleerd gekregen, maar toch ben ik tegen enkele problemen aangelopen.

 

1) ik heb geen geluid, niet van de pc, en niet van het scherm (ook niet met een hoofdtelefoon), enkel als ik de hoofdtelefoon aan de pc aansluit.

ik heb wel degelijk de driver geïnstalleerd, dus ik denk niet dat het daar aan ligt.

 

2) als ik mijn scherm op hdmi zet, dan zie ik soms alleen maar mijn desktopbackground, dus geen programma's, muiscursur, of iets anders, ik denk dat het probleem zich voordoet na dat mijn scherm in slaap mode is geweest, maar ik ben er niet helemaal zeker van, het doet het ook niet elke keer.

als ik de hdmi kabel opnieuw in de pc steek, werkt het weer wel.

 

hopelijk kunnen jullie dit verhelpen

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat het geluid betreft... ga naar start-> configuratiescherm-> geluid-> tabblad afspelen.

Is daar het correcte apparaat geselecteerd?

 

Zet als test de slaapstand, het uitschakelen van de monitor, het uitschakelen van de harde schijf uit.

Heb je het probleem dan ook met je scherm?

 

Gebruik je soms twee schermen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-1575-0-64896000-1433101141.jpg

de volume optie aan het scherm is niet actief (staat in het lightgrijs)

 

ik denk niet dat ik de slaapstand en uitschakelen van de monitor kan uitzetten

uitschakeling van de harde schijf uitzetten? wat is dit?

ik gebruik geen 2 schermen, maar ik heb nu wel 2 kabels in het scherm, dvi en hdmi

post-1575-0-25343500-1433101738.jpg

aangepast door Aniek
Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien had u toch gelijk over die 2 schermen, ik was de instelling aan het veranderen, en toen ik het zo instelde ging de hdmi wel:

komt dit doordat ik de dvi kabel en de hdmi kabel aan de pc heb aangesloten?

 

post-1575-0-74738400-1433102371_thumb.jp

aangepast door Aniek
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, de hoofdtelefoon werkt nu wel aan het scherm,

maar even voor de zekerheid, mijn scherm heeft geen interne speakers?

www.asus.com/Monitors/VS247HR/specifications/

 

ik vond nog een ander probleempje: ik heb 4 usb's aan de bovenkant van de pc, 2 blauwe en 2 zwarte, de 2 zwarte werken niet, of toch niet met mijn draadloze

muis en toetsenbord. 

 

dank u

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.