Ga naar inhoud

SMTP server

fraguil

Aanbevolen berichten

Hallo

Verblijf in het buitenland en heb problemen met verzenden van mail via SMTP server van mijn provider in BE.(telenet)

Mails ontvangen is geen probleem maar het verzenden lukt niet via Outlook.Ik kan natuurlijk wel via webmail maar dan heb je zelf geen copy van je verzonden mail.Ook in de settings de SMTP server van mijn provider in het buitenland veranderen gaat niet.

Zou nu willen van mijn laptop SMTP server maken.Heeft iemand hier ervaring mee? of weet er iemand een andere manier om mails te sturen vanuit het buitenland (geen Gmail of hotmail want ik gebruik de mail voor zakelijke doeleinden)

grts

guy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of je daar in het buitenland altijd op dezelfde locatie zit? Indien ja, geef gewoon de SMTP server op van de provider waar je je nu bevindt, dat gaat geen problemen geven en zo kan je alsnog perfect met je outlook & telenet mail werken.

Een SMTP server configureren is écht niet makkelijk, dus daar zou je best niet aan beginnen... Verder kan (als de beveiliging niet 100% waterdicht is) je nog misbruikt worden door spammers & kan jij voor het versturen van spam vervolgd worden. Niet ideaal dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

smtp veranderen had ik ook al eerder gevonden,maar spijtig genoeg werkt dat niet

mijn provider TMN in portugal houdt dat tegen, uiteraard zou het werken met een mailaccount bij die provider, maar dat wil ik dan weer niet want mijn mailadres is via telenet.

Voor zover ik kan achterhalen zou de enige mogelijkheid zijn een SMTP server op je laptop installeren.Zo een sw zou bestaan maar vind ik niet en heb er zeker geen ervaring mee.

toch bedankt voor de reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.