Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo

Wil een draadloos netwerk opzetten met een Belkin G+ mimo.

Ik heb een mobiel internetverbinding via USB .Kan je die aansluiten op zo een Belkin.

Vind daar nergens info over

Grts

guy

Geplaatst:

Via een serieuze omweg kan het, maar het is zéker niet aan te raden...

Je sluit je USB internetverbinding aan op een pc, en verbind die pc met een kabel naar je router. Maak in je netwerkverbindingen een netwerkbrug aan tussen die internetverbinding over USB, en de je laat je pc vanaf dan 24/24 aanstaan (uitzetten dan zit je netwerk weer zonder internetverbinding).

Ik zou echt kijken of het niet op een andere manier kan, want deze manier is zowel extreem duur (stroomkosten van een pc die 24/24 aanstaan liggen vrij hoog) en eveneens niet echt 100% stabiel.

Geplaatst:

Dag iedereen

Ik had een router Belkin G 125 en het voorbije jaar kreeg ik daar problemen mee

ieder stap moest ik een stroom onderbreking doen anders kon ik niet meer op het net

Nu heb ik voor kerstdag een nieuwe gekocht een G+mimo en deze begind ook al

het zelfde te doen

Het licht niet aan telenet zeggen ze

het zou van de router zijn dus mijn vraag is heeft er iemand ook deze problemen gehad

alle hulp is welkom

Bedankt

Geplaatst:

Belkin staat er natuurlijk wel om gekend om niet echt het degelijkste gerief te hebben. Dat je moet herstarten komt omdat je router zelf vastloopt, dit kan gebeuren als je nogal veel connecties ineens probeert te maken. Hoeveel pc's zijn er op die router aangesloten? Worden er torrents gedownload, of wordt er met een kazaa-achtige p2p dienst (limewire, kazaalite, morpheus...) gedownload?

Geplaatst:

ik maak nooit meerdere connecties ineens , er zijn maar twee pc's op aangesloten

maar deze zijn maar in gebruik tijdens he weekeind anders niet en dan nog

en download is via nzb altbinz

Geplaatst:

Dat zou het probleem kunnen vormen.

Stel eens in dat programma in dat hij maximaal 25 connecties tegelijk mag maken? Waarschijnlijk staat dit nu op een veel groter aantal, en je router zal niet sterk genoeg zijn om dit aantal te kunnen verwerken...

Als je een beetje met je pcdealer overeenkomt zou ik je echter alsnog aanraden om die Belkin terug te dragen en een router zoals de Linksys WRT54GL te gaan halen. Schitterende router (laat alles van belkin ver achter zich kwalitatief gezien) met een ongekend aantal mogelijkheden (je kan er eigen firmwares opzetten, je uitzendsterkte manueel regelen...) voor vrij weinig geld.

Geplaatst:

Ik gebruik zelf geen nzb (ik download niet via nieuwsgroepen), dus waar het juist staat weet ik niet, maar ik ben er zeker van dat er straks wel iemand zal zeggen waar dat exact staat ;)

• 4 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.