Ga naar inhoud

Kan ik dit realiseren?

vittel

Aanbevolen berichten

Hoi

ik zou graag het volgende willen bekomen maar ik weet niet hoe dit mogelijk is binnen Microsoft.

ik wil een e-mailbericht automatisch laten opmaken, maar niet elk email bericht moet hetzelfde zijn.

bv wanneer je getrouwd bent, moet hierover een alinea bij

wanneer je kinderen hebt, moet hierover een alinea bij

dus ik dacht via ja/neen vragen en formules laat ik de correcte alinea's verschijnen in een Excel en deze voeg ik dan samen met een Word document waar de gegevens staan die wel in elke mail hetzelfde zijn.

Boven elke alinea dat moet ingevoegd worden zou een titeltje in het vet moeten komen, maar deze opmaak gaat verloren van Excel naar Word.

Is het mogelijk om deze titeltje automatisch vet te laten worden?

Kan ik een macro in excel maken waardoor de aanmaak van het word document automatisch gebeurt? indien ja, hoe doe ik dit?

Of is er een heel andere oplossing mogelijk?

Alvast bedankt!

Mvg

vittel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het verhaal er rond nog belangrijker is, vittel.

Waarom wil je die mails verzenden? Is het een vereniging?....Begrijp ik het goed dat je verschillende mails na elkaar wilt verzenden naar verschillende personen?

Er is een probleempje bij het verzenden van bulk mails. Veel providers laten dit maar beperkt toe. Hoeveel mails wil je ineens verzenden?

Kan je een een Word documentje een vbtje maken van de verschillende mails(ongetrouwd, getrouwd, kinderen,...)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@vittel,

* Ik begrijp niet waarom je zowel Word als Excel wil gebruiken als het eindresultaat een e-mail moet zijn.

Je hebt ook nog niet geschreven welk e-mailprogramma je wil gebruiken.

* Je wil boven elke alinea een regel vet. Dat raad ik ten zeerste af. Je kunt je e-mails nog zo prachtig opmaken, maar of de ontvangers die opmaak ook gaan zien, dat hangt niet van jou af maar van de instelling van het e-mailprogramma van de ontvangers. Mijn advies: verstuur e-mails als 'platte tekst' .

* Wat je wil kan wel, maar is niet zo simpel als je misschien denkt.  

Een bekende website over het maken van e-mails in (vooral) Excel, is die van Ron de Bruin, zie: http://www.rondebruin.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.