Ga naar inhoud

Nieuwe pc

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik zou mij graag een nieuwe pc aanschaffen. Deze zal voornamelijk dienen om world of warcraft te spelen en om autocad op te draaien. Natuurlijk ook word enz.

Ik zou WoW wel graag met hoge kwaliteit willen spelen. Ik zou er ook 2 monitors op aansluiten. Ben niet bang om hem zelf in elkaar te steken, het mag dus een projectje worden. Ik weet alle grote onderdelen wel van een pc, maar het wat en hoe en welke merken zijn voor mij een mysterie. Budget is niet zo belangrijk. De pc moet wel niet overpowered zijn ofzo. Toetsenbord en muis heb ik.

Ik hou dit in de gaten dus moest er iets nietbduidelijk zijn ofzo vraag maar.

Dank bij voorbaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Autocad maakt geen gebruik van meerdere cores.  Daarvoor hoef je dus geen quadcore te kiezen.  Ook WoW is voornamelijk een Single Thread applicatie.

Ik zou voornamelijk op volgende zaken letten :

- Dual Core processor met hoge clock frequentie (best Intel)

- Voldoende RAM geheugen.  16GB is aangeraden voor rendering.

- Optioneel een Quadro GPU of een anderer grafische kaart met veel CUDA cores

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn verschillende computerwinkels die over een online configurator beschikken.  Ik ga geen reclame voor die winkels maken, want ik heb mijn eigen webshop (mijn gebruikersnaam punt be).

Het voordeel van een samengestelde computer te kopen is enerzijds dat je zeker bent dat alles juist in elkaar zit.  Anderzijds krijg je wettelijk verplicht 2 jaar garantie bij een samengesteld systeem, terwijl je anders enkel 6 maanden garantie per component krijgt als je alles zelf doet.  Alleen al om die reden raad ik meestal aan een samengestelde computer te kiezen.

De prijs is afhankelijk wat je eraan wil geven uiteraard.  Koop je een basissysteem zonder Quadro GPU dan kom je weg met ruwweg 900€.  Als je echt vlot met Autocad wil werken kies je best een systeem met Intel Core i7 en een Quadro K2000D (of hoger).  Dan zit je snel aan 1600€.

Qua beeldschermen heb je al een 27" full HD voor 170€.  Wil je beter dan ga je voor een scherm met hogere resolutie. bvb de Dell Ultrasharp met 1920x1200 resolutie voor 300€ per stuk, of een EIZO.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Game PC ALTERNATE Thunderstorm GM508 T28 green edition, G650M, GA-Z97X-Gaming 3, 850 EVO, 500 GB, DT01ACAxxx, 3 TB, GTX 960 2GD5T OC, Geluid, geluidskaart, Core™ i7-4790K, 4,0 GHz (4,4 GHz Turbo Boost), Hyper212 Evo, 16 GB DDR3-1866 Kit, Netwerk, , SH-224DB/BEBE, 

Zijn er dingen die goedkoper kunnen? Zou liefst rond een systeem zitten rond de 800euro. Wel zou ik de mogelijkheid willen hebben om het later nog up te graden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Game PC ALTERNATE Thunderstorm GM508 T28 green edition, G650M, GA-Z97X-Gaming 3, 850 EVO, 500 GB, DT01ACAxxx, 3 TB, GTX 960 2GD5T OC, Geluid, geluidskaart, Core™ i7-4790K, 4,0 GHz (4,4 GHz Turbo Boost), Hyper212 Evo, 16 GB DDR3-1866 Kit, Netwerk, , SH-224DB/BEBE, 

Zijn er dingen die goedkoper kunnen? Zou liefst rond een systeem zitten rond de 800euro. Wel zou ik de mogelijkheid willen hebben om het later nog up te graden.

Heb je een link naar dit product ?  Ik vind hem niet meteen terug op de site van Alternate.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Damn, heb dit niet opgeslaan. Mmmmmm ik maak dit later opnieuw.

Of heb je een idee waar ik naartoe wil om een build te maken?

Als ik dezelfde componenten neem en alles optel, kom ik op ongeveer 1.125€ uit.

cpu : De i7 is ongeveer het duurste component.  Ik zou deze vervangen door een overklokbare i5, nl de 4690K (3,5Ghz met Boost tot 3,9Ghz).

Dan zit je nog aan 1000€.  

Wil je een nog lager prijskaartje, dan zal je ergens een grote opoffering moeten maken.  Minder geheugen (nadelig voor autocad), een zwakkere grafische kaart (nadeliger voor gaming), of een lagere processor zoals de Intel Core i3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.