Ga naar inhoud

Hardware veranderen


Aanbevolen berichten

Goedendag allen,

 

Ik twijfel al een tijd om mijn moederbord, processor en grafische kaart te vervangen. Dit omdat ik graag zwaarder programma's en games op de PC wil laten draaien.

 

Men heeft mij al wat verschillende typ's aangeraden. Maar omdat ik mijn PC elke dag nodig heb zou ik deze onderdelen graag zelf vervangen.

 

In de winkel zeggen ze dat het wel te doen is en dat je gewoon de handleiding moet volgen, maar aangezien ik het nog nooit eerder geprobeerd heb en het toch wel een investering van rond de 800€ is had ik graag eens wat advies en raad komen vragen over hoe je dat precies moet doen en of ik toch niet beter iemand zijn hulp kan inschakelen? 

 

Ik zou ook graag even weten of dit goede onderdelen zijn qua prestatie?

 

Van moederbord type hadden ze de Z97 van verschillende merken aangeraden.

Van processor een I7 4790K.

En van grafisch kaart de 970 G1 van gigabyte.

 

Ik vraag me ook af of mijn voeding sterk genoeg is, deze is momenteel 500W?

 

Alvast bedankt voor jullie hulp!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De voeding van 500W zal voldoende zijn, maar kijk wel of hij een extra aansluiting heeft om de GTX970 van stroom te voorzien .  

De gekozen onderdelen zijn verder prima, en je kan er zeker een hele tijd mee voort.

 

Als je nog niet eerder een PC hebt geassembleerd, zou ik het laten uitvoeren door iemand die daar wel ervaring mee heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jou reactie.

 

Ik denk inderdaad dat het veiliger is als ik iemand met kennis van zaken de onderdelen laat installeren. :)

 

Ik twijfel alleen over de voeding, de winkel zelf raad mij eentje van 600W aan omdat deze anders zou kunnen uitvallen bij zware bewerkingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het vermelden van een link naar je webshop mag enkel als je daar uitdrukkelijke toestemming voor hebt van de beheerders en dat is niet het geval.

Met Azerty hebben we afspraken dat als de gebruikers via PCH een bestelling plaatsen ze in ruil van een korting kunnen genieten.

En als er gelinkt wordt naar een webshop is dat naar een product of een winkelwagen die iemand heeft samengesteld voor een gebruiker.

We linken dus nooit en alleen enkel naar een webshop.

 

Indien we nog een bericht-met-verwijzing-naar-je-webwinkel ontdekken, gaat je account op slot. Het mag ondertussen wel duidelijk zijn, wat het standpunt van ons forum hieromtrent is !

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.