Ga naar inhoud

Microsoft Teredo Tunneling-Adapter

Dayka

Aanbevolen berichten

Beste,

ik weet niet of dit het juiste forum is, zo niet laat me het aub weten :-) .

Als ik naar mijn apparaten en printers ga, staat er bij mijn laptop een geel driehoekje met uitroepteken.  Rechts klikken en probleem vaststellen : "er is een probleem met het stuurprogramma 'Microsofst Teredo Tunneling-adapter hashtag4'.  Het probleem wordt mogelijk opgelost als u het stuurprogramma opnieuw installeert." Daarna klik ik op "Deze oplossing toepassen".  Dit helpt niet, opnieuw een nieuw venstertje met dezelfde melding maar nu met hashtag5 er achter.

Hoe kan dit opgelost worden aub?

Mvg,

Dayka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dayka, je wacht al een paar dagen op hulp van een expert. Ik ben zelf geen expert (verre van dat!), maar ik heb ditzelfde probleem ook gehad met een van mijn computers en ik heb het op weten te lossen.

Je schrijft: "er is een probleem met het stuurprogramma 'Microsoft Teredo Tunneling-adapter hashtag4".

hashtag 4 (of #4) betekent dat je al 4 keer geprobeerd hebt om de driver voor de Microsoft Teredo Tunneling-adapter te installeren.

Dat kun je zo controleren:

1. Klik op de knop Start.

2. In het zoekvak dat vlak boven de knop Start staat, typ je: apparaatbeheer

3. Bij de zoekresultaten klik je op Apparaatbeheer.

4. Het venster Apparaatbeheer zal geopend worden.

5. In de menubalk van Apparaatbeheer klik je op Beeld, en dan op Verborgen apparaten weergeven

6. Klik daarna op het driehoekje voor Netwerkadapters.

Hoeveel keer zie je dan onder Netwerkadapters de Microsoft Teredo Tunneling-adapter vermeld staan? Ik vermoed 5 keer. Klopt dat?

Begin met de onderste vermelding: Microsoft Teredo Tunneling-adapter #5. Klik erop met de rechter muisknop en kies dan Installatie ongedaan maken.

Doe dat ook met de nummers #4, #3 en #2.

Als het goed is, heb je er daarna nog een over: Microsoft Teredo Tunneling-adapter (zonder hashtag erachter). Klik daarop met de rechter muisknop en kies dan Eigenschappen.

Wanneer je dan onder Apparaatstatus leest "Dit apparaat werkt correct.", dan ben je klaar.

Wanneer je daar iets anders leest, moet je dat even laten weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Porrelaar, Alvast bedankt voor je hulp :).

Het stond er 6 keer op en ik heb al deze met een cijfertje achter verwijderd. Daarna zoals je schreef op eigenschappen geklikt en er staat op : "Dit apparaat start niet (code 10)".

Wat kan ik nu doen?

Groetjes,

Dayka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je schijnt die Microsoft Teredo Tunneling adapter niet per se nodig te hebben. Zie daarvoor ook dit topic: http://www.pc-helpforum.be/topic/27978-isatap-teredo-adapters-starten-niet-op/

Maar mij ergert zo'n uitroepteken. En daarom heb ik het probleem op mijn pc destijds ook op willen lossen.

We gaan het eerst op de makkelijke manier proberen:

Ga weer naar Apparaatbeheer.

Zorg ervoor dat de verborgen apparaten worden weergegeven.

Klik met de rechter muisknop op de laatste overgebleven vermelding van de Microsoft Teredo Tunneling adapter en kies ook dan Installatie ongedaan maken.

Start daarna de computer opnieuw op...

Nu gaan we de Microsoft Teredo Tunneling adapter opnieuw installeren.

Start Apparaatbeheer weer en zorg dat de verborgen apparaten zichtbaar zijn.

Klik in Apparaatbeheer op Netwerkadapters, zodat om dat woord een blauwe rechthoek komt.

Klik in de menubalk van Apparaatbeheer op Actie > Oudere hardware toevoegen.

De wizard Hardware toevoegen zal gestart worden.

Klik in dat venster op Volgende.

Ook in het volgende venster klik je op Volgende.

Hoogstwaarschijnlijk krijg je dan deze melding: "De wizard heeft geen nieuwe hardware op deze computer aangetroffen."

Klik onderaan op Volgende.

In het volgende scherm (met de naam 'Selecteer het hardware type') klik je op Netwerkadapters, en daarna op Volgende.

Zodra de lijst geladen is, klik je in de linker kolom op Microsoft. In de rechter kolom (je zult wat omlaag moeten scrollen) klik je op Microsoft Teredo Tunneling-adapter.

Daarna klik je op Volgende. De driver zal dan geïnstalleerd worden.

Klik daarna met de rechter muisknop op Microsoft Teredo Tunneling-adapter, en kies Eigenschappen.

Lees je dan wel: "Dit apparaat werkt correct."?

Ik hoop voor jou dat dat laatste het geval is.

Bij mij was dat niet zo. Ik moest nog iets aanpassen in het register.

Je moet zelf beslissen of jij dat wilt en aandurft.

Ik volgde daarbij de instructies van Gokul T op deze website: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-hardware/how-to-install-teredo-tunneling-pseudo-interface/754c8f29-3a87-4e77-babd-a69c8910e17e

Daarna was bij mij het probleem opgelost.

Let op: de Microsoft Teredo Tunneling adapter wordt normaal alleen getoond in Apparaatbeheer, wanneer je ervoor gekozen hebt om de verborgen apparaten te laten weergeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat driehoekje met uitroepteken ergert mij ook.

Alles uitgevoerd en nog steeds de foutieve code 10 :(.

Indien je zeker bent dat het bij mij ook lukt met de aanpassing in het register, durf ik het wel aan. Je mag mij erdoor helpen. Indien niet probeer ik het ook op de website dat je boven vermeldt hebt.

Ik heb trouwens ook zo'n driehoekje bij Dvd/cd-rom-stations. Pioneer DVD-RW DVRDTD10...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gokul T heeft een heel lang verhaal.

Dit is de sterk verkorte versie:

In the start menu search bar type in REGEDIT to open the registry editor.  Navigate through the following:  HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CURRENTCONTROLSET\SERVICES\TCPIP6\PARAMETERS.  In the right pane, right click Disabled Componets and select edit.  Set the DWord value to 0.  Restart your computer and the teredo tunneling adapter will now start.

Bron: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-system/microsoft-teredo-tunneling-adaptor-not-working/085a88bb-16cc-4e30-a4d6-ac987038a648

Ik vertaal het even voor je:

Klik op Start

Type in het zoekvak: regedit

In de lijst met zoekresultaten klik je met de rechter muisknop op regedit.exe, en dan kies je Als administrator uitvoeren.

Zodra de Register-editor geopend is, navigeer je naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CURRENTCONTROLSET\SERVICES\TCPIP6\PARAMETERS.

In het rechter paneel klik je met de rechter muisknop op DisabledComponents en kies je Aanpassen.

Het venstertje DWORD (32-bits)-waarde bewerken opent dan.

Vul onder Waardegegevens een 0 in. En klik daarna op OK.

Sluit de register-editor af via Bestand > Afsluiten.

Start daarna je computer opnieuw op.

De Teredo Tunneling-adapter zou nu moeten werken.

Dat kun je controleren via Apparaatbeheer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga ervan uit dat jij in de linker kolom geklikt hebt op Parameters. Dus dat jij bij de juiste registersleutel kijkt!

Bij mij ziet het er dan zo uit:

557ef5c1a161f-Parameters.PNG

Jij ziet nergens DisabledComponents staan. Dat kan. Dan zou je die nog zelf aan moeten maken.

Gokul T schrijft in zijn post hoe je dat doet:

If the DisabledComponents entry is unavailable, you must create it. To do this, follow these steps:

1. In the Edit menu, point to New , and then click DWORD (32-bit) Value .

2. Type DisabledComponents , and then press ENTER.

3. Double-click DisabledComponents .

Type 0 to enable all IPv6 components.

5. Exit Registry Editor, and then restart the computer.

Maar het wordt zo wel een beetje ingewikkeld, hè?

Mijn vertaling:

Zorg ervoor dat Parameters geselecteerd is. Klik daar even op...

1. Klik dan in de menubalk van de register-editor op Bewerken > Nieuw > DWORD (32-bits)-waarde.

2. Type DisabledComponents , en druk dan op de Enter toets.

3. Dubbelklik op  DisabledComponents .

4. Type 0 om alle IPv6 components in te schakelen.

5. Klik in de menubalk van de Register-editor op Bestand > Afsluiten, en start daarna de computer opnieuw op.

Ik zou het me heel goed voor kunnen stellen dat je zelf liever niet zulke ingrepen in het register doet.

Gokul T raadt dan ook aan in zijn post om eerst een back-up te maken van het register. En hij verwijst daarvoor naar dit artikel van Microsoft: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/322756

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alles uitgevoerd en het staat er op zoals bij jou ... enkel dat wat net boven DisabledComponents staat, staat er bij mij niet op. Moet ik dat ook aanmaken?

De pc opnieuw opgestart maar het gele driehoekje staat er nog steeds :(.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.