Ga naar inhoud

Opstartprobleem windows 8.1

agie

Aanbevolen berichten

Voer de twee onderstaande zaken uit.

Test je harde schijf eens met HD Tune:

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start (je dient GEEN vinkje te plaatsen bij Quick scan).

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen .

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Deze ochtend ook weer een opstartprobleem. De laptop geoon maar laten aan staan en is uiteindelijk zelf opgestart, maar

ik zie dat de laptop waarschijnlijk een systeemherstel heeft gedaan omdat deze weer aangeeft dat er update's nodig geinstalleerd moeten worden twerwijl ik gisteren

een hele dag update's heb geinstalleerd  en - zie afbeelding- er nog nooit updat's hebben plaatsgevonden.

post-10399-0-44571900-1434800367_thumb.p

Hier de link van Specy : http://speccy.piriform.com/results/vSg8eyaJAoSMlAcyJ7ccLKRpost-10399-0-44571900-1434800367_thumb.p

post-10399-0-03054300-1434808633_thumb.p

aangepast door agie
Link naar reactie
Delen op andere sites

In de eerste afbeelding is duidelijk een rood blokje te zien en dat betekent helaas dat je de harde schijf dient te vervangen.

Best maak je zo snel mogelijk een back-up van al je belangrijke bestanden op een extern medium indien dit nog niet gebeurt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat dacht ik al dat er  sprake van een beschadiging zou zijn.

Een harde schijf vervangen kan je me daar wat meer over vertellen ?

Zo'n schijf vervangen, wat zijn de kosten hiervoor en  kan ik dat zelf /of laten doen?

Kun je me a.u.b wat advies hierin geven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat dacht ik al dat er  sprake van een beschadiging zou zijn.

Een harde schijf vervangen kan je me daar wat meer over vertellen ?

Zo'n schijf vervangen, wat zijn de kosten hiervoor en  kan ik dat zelf /of laten doen?

Kun je me a.u.b wat advies hierin geven

Die vragen stel je best hier.

Vermeld er ook het merk, model en modelnummer van je computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nog even terug op het onderwerp.

Ik bedoel dit niet als kritiek Clarkie - want ik ben altijd blij met de hulp die wordt geboden natuurlijk, maar uiteindelijk is er in de winkel een fabrieksherstel gedaan wat .........tot nu toe.......het probleem heeft opgelost.

Natuurlijk wacht ik nog even af wat het verder gaat doen maar na herhaaldelijk opstarten vandaag lijkt alles in orde..dus :hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de afbeelding in bericht 3 is duidelijk het rode blokje te zien. Je kan inderdaad de slechte sectoren uitsluiten en proberen een tijdje met die schijf verder te werken maar feit blijft toch dat er een probleem is met die schijf.

Wanneer dat je echt terug problemen gaat krijgen zal niemand je kunnen zeggen maar zorg toch maar dat je geregeld een back-up maakt van al je belangrijke bestanden (dat zou je trouwens altijd moeten doen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké dat zal ik doen.

Maar verder toch nog de vraag : De laptop is nu tot november 2015 nog in de  garantie en ik ben bang dat het probleem zich daar na zich  zal voordoen.

Wat kan ik verder doen om te voorkomen dat de laptop straks uit de garantie is ?

Heb je een suggestie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.