Ga naar inhoud

Opstartprobleem windows 8.1

agie

Aanbevolen berichten

Ja...ik heb dit vermeld maar ze hebben eerst een fabrieksherstel gedaan omdat het ook- zoals ze zeiden- mogelijk een software fout is en deze niet onder de garantie valt. Een test op de harde schijf is volgens mij niet gebeurd. De laptop zou dan opgestuurd moeten worden en is er geen sprake vaan een fout op de harde schijf zijn deze kosten voor mezelf. Een afwimpeling?

Mijn verzoek om een melding nu te maken daar de garantieperiode bijna is afgelopen en het probleem zich opnieuw kan voordoen - wilde winkel niet geven

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Voer ook de twee onderstaande zaken eens uit.

Download 520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.pngCrystalDiskInfo naar het bureaublad (download begint automatisch na een vijftal seconden).

• Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf en klik vervolgens op OK.
  • Kies Nederlands en klik vervolgens op installeren, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op je bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie CrystalDiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies voor Als administrator uitvoeren.
  • Wanneer het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Wat is het resultaat van deze test? ... maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

5559db4c85ee6-CrystalDiskInfo.jpg

Aanvullende info over CrystalDiskInfo kan je bekijken in deze video.

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren. 

Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben. 

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc. 

Brand de ISO als image op een lege cd. 
Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive. 
Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd. 

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren. 

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test

Wat geeft dit als resultaat? 

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu een seatool gedownload en op een cd gezet maar ik doe dit nu zelf en weet niet hoe ik het volgende moet uitvoeren .

Kan je me daar stap-voor-stap- meehelpen?

"Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive. "

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het opstarten vanaf de CD lukt niet.

In de Acer - link werd het volgende aangegeven ;

Niet alle CD's en DVD's kunnen worden gebruikt om een systeem op te starten. De CD of DVD moet opstartbaar zijn (bootable).

maar weet niet hoe ik de CD "bootable" moet maken is dat formateren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.