Ga naar inhoud

Windows server 2008 domein

Aanbevolen berichten

Beste helpers/moderators,

Ik heb een server staan waarop Windows server 2008 standaard draait.

Hier heb ik al enkele funcites geconfigureerd zoals: Active Directory Domain services, DNS.

Ik zou nu graag voor heel het domein users aanmaken (heb ik reeds al gedaan) en ik wil dat users vanop elke computer in het netwerk kunnen aanmelden en steeds dezelfde gegevens krijgen.

Ik wil dus dat de bibliotheken gekoppelt zijn aan de server en niet op de pc zelf. (+ ook het bureaublad als dat zou kunnen).

Alles staat dan gewoon op de server opgeslagen en wanneer een user aanmeld worden de juist documenten, afbeeldingen etc. weergegeven.

Noot: Als ik nu aanmeld met een account op het domein, dan wordt die gebruiker aangemaakt op de pc zelf. Dit zou ik willen vermijden. Want als je 5 keer aanmeld met een ander account op een pc worden er 5 nieuwe gebruikersaccounts aangemaakt op die pc. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Bij ons op de "firma" werd die methode ook gebruikt.

Je kon inloggen van waar je wilde, je kreeg altijd de mapping naar de servers waar je toegang had (uit hoofde van je functie).

Je kreeg ook een aantal standaard snelkoppelingen op je bureaublad.

Dat werd gedaan door een script bij het inloggen.

Hoe dat script er uit zag, weet ik niet.

Er werd wel gewerkt met een "roaming profile" dat op een server werd opgeslagen maar als je de eerste keer inlogde van op een pc werd er ook een lokaal profiel aangemaakt voor het geval de server met het profiel niet bereikbaar was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.