Ga naar inhoud

Traag internet, oplossingen?

Aanbevolen berichten

goeiedag iedereen smile.gif

Kan iemand me helpen om een oplossing te vinden hoe ik betere internetsnelheden kan halen op mijn VASTE computer?

het probleem is dat ik in de boerebuiten woon en voor het moment een maximum Dl snelheid haal van 250 kbps en upload 35 kbps, ter informatie ik ben een gamer en het is gewoon onmogelijk om op dit moment lagg vrij te gamen en voor het plezier youtube muziekje streamen ondertusse, zelf als een van me familie leden met hun smartphone op het internet zit dan kan ik zoiezo niets meer doen.

Wat voor opties heb ik al gechecked?
Is er een beter kabel aansluiting in mijn straat? Neen.. ik heb nu adsl 1 maar deze kabel is verzadigd.. er is geen adsl2 of vdsl in mijn straat dus dit is geen optie.

Nu vraag ik me af kan ik DRAADLOOS zonder enige kabelverbinding mijn  VASTE computer voorzien van internet? misschien door middel van een sterke draadloze modem/router of door middel van een mobiel internet USB stick? Ik ken echt niets hiervan en er staat nergens duidelijke informatie hierover om een vaste pc te verbinden met SNEL internet zonder kabel aansluiting.

Het grappige is dat ik nu bij Belgacom ben, en telkens als ik hun informatie vraag dan weet ik blijkbaar meer dan hun en nadat ze gefrustreerd raken omdat ze me geen antwoord kunnen geven dan zeggen ze, en ik quote ' weetje verhuis dan gewoon naar een stad waar ze snel internet hebben '. Daarom moet ik niets meer weten van Belgacom en ga ik zoiezo overschakelen naar een concurrent ookal is er geen oplossing.

Bedankt alvast voor je tijd om me te helpen, als er geen oplossing is dan leg ik er mezelf bij neer ;-) Dankje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi justin1234,

Het valt op dat je je vraag op meerdere fora post, lees er even onze forumregels op na om te weten waarom we op PCH geen voorstander van zijn van het gelijktijdig posten vragen op meerdere forums.

Het is uiteraard onze grootste bezorgdheid dat jij zo snel mogelijk tot een oplossing komt, daarom gaat dit topic "on hold" zodat jij je ten volle kan concentreren op de vragen / tips op de andere fora.

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op PC-Helpforum.be. ;)

Wanneer je aan de bovenste limiet zit wat betreft internetsnelheden bij Belgacom en je installatie is door hen OK bevonden, dan kan je enkel nog op zoek gaan naar internetprovider die hogere downloadsnelheden aanbiedt ... ik denk dan in eerste instantie aan Telenet, die voor particuliere klanten momenteel een formule tot een downloadsnelheid van 200 Mbps aanbieden ("Fiber 200").

Link naar reactie
Delen op andere sites

daarvoor moet er toch een glasvezelkabel ter beschikking zijn in mijn straat? en ik zie dat ik simpelweg  fiber 200 installatie kan bestellen op de website van telenet.. zonder een beschikbaarheids test? weet niet hoor.. klinkt to good to be true.

effe informeren bij telenet zelf, dankje

aangepast door justin1234
Link naar reactie
Delen op andere sites

jah ik wist niet dat fiber 100 of 200 overal beschikbaar was met een COAX kabel, ze liggen niet altijd in straat maar in kleine dorpjes hange ze meestal aan de elektriciteits masten. tjah men leert elke dag bij.. ik had er geen idee van. dankjewel voor de hulp deze topic mag gesloten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn te lezen dat je een antwoord op je vraag hebt gekregen.

Als je binnen dit topic geen verdere vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Modereer onderwerp" -> Sluiten ... zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.