Ga naar inhoud

Windows 8.1 Recovery/Boot Probleem

Nikkie

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

ik probeer al een tijd windows 8.1 opnieuw te installeren op een medion-pc met bijgeleverde recovery-dvd.

probleem is dat hij alles oplaadt wat nodig is om te recoveren, nadien geeft hij melding dat hij moet rebooten,

maar bij het rebooten krijg ik meteen het bios-scherm te zien en kan ik niet verder met de installatie.

Heb reeds een bootherstel uitgevoerd, en alle andere opties op de herstel-dvd uitgeprobeerd, maar niets helpt.

Weet iemand een oplossing of wat de oorzaak hiervan is? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vermeld in je volgend bericht model en volledig modelnummer samen met het MSN nummer.

Heb je het terug zetten naar fabrieksinstellingen willen uitvoeren of ..... ? Welke problemen had je omdat je een herinstallatie of ..... wou uitvoeren?Dal

Dag Clarkie, het is een Medion Akoya E2225 D, msn-nr is 1001 9780.

Mijn aanvankelijk probleem was dat de pc geen opstartbare dvd wilde booten, desondanks ik in het bios had ingesteld om de dvd als eerste te booten. Nu weet ik dat dit te maken heeft met de uefi-instellingen, en dat ik dit verder had moeten instellen in het bios-menu.

In plaats hiervan heb ik geprobeerd om met easybcd de dvd-schijf toe te voegen aan het bootmenu zodat ik deze kon selecteren bij het booten. 

Hier is het misgegaan, want ergens heb ik nieuwe entrys gemaakt, maar de entry om windows te doen booten verwijderd, waardoor ik niet meer in windows geraakte.

Gevolg hiervan is dat ik met de recovery-dvd alle mogelijke opties heb geprobeerd, inclusief terug naar fabrieksinstellingen, om opnieuw in windows te geraken,

maar ik krijg nu helemaal geen bootmenu meer te zien,

als laatste dan maar een herinstallatie van het systeem, maar deze wil niet lukken omdat ik niet kan rebooten...Hij start gewoon weer op, en krijg de melding:

druk op een toets om vanaf dvd te booten, doe ik niets dan krijg ik de melding "missing operating system".

Hoop dat het een beetje duidelijk is allemaal...Weet u hoe ik dit verder kan oplossen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag is of er momenteel nog een Windows aanwezig is op je harde schijf. En wat versta je onder als laatste maar een herinstallatie van het systeem?

Wat heb je toen juist uitgevoerd?

Controleer in het BIOS of je harde schijf aanwezig is bij de opstartmogelijkheden en geselecteerd is om van op te starten.

Ben je in het bezit van een Windows installatie schijf? Indien niet download dan deze Windows 8 systeemherstelschijf.

Brand het bestand op een schijfje via de functie image branden in je brandsoftware.

Start op vanaf deze schijf en kies je toetsenbordindeling (belgisch punt), dan klik je op problemen oplossen-> geavanceerde opties-> opdrachtprompt.

Typ er achtereenvolgens  bootrec.exe /fixmbr (let op de spatie achter exe), bootrec.exe /FixBoot en bootrec.exe /RebuildBcd druk telkens op enter.

Via de opdracht bootrec.exe /ScanOs kan je controleren of en welk besturingsysteem nog aanwezig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-31791-0-82626100-1434822578_thumb.j

De vraag is of er momenteel nog een Windows aanwezig is op je harde schijf. En wat versta je onder als laatste maar een herinstallatie van het systeem?

Wat heb je toen juist uitgevoerd?

Controleer in het BIOS of je harde schijf aanwezig is bij de opstartmogelijkheden en geselecteerd is om van op te starten.

Ben je in het bezit van een Windows installatie schijf? Indien niet download dan deze Windows 8 systeemherstelschijf.

Brand het bestand op een schijfje via de functie image branden in je brandsoftware.

Start op vanaf deze schijf en kies je toetsenbordindeling (belgisch punt), dan klik je op problemen oplossen-> geavanceerde opties-> opdrachtprompt.

Typ er achtereenvolgens  bootrec.exe /fixmbr (let op de spatie achter exe), bootrec.exe /FixBoot en bootrec.exe /RebuildBcd druk telkens op enter.

Via de opdracht bootrec.exe /ScanOs kan je controleren of en welk besturingsysteem nog aanwezig is.

Dag Clarkie, 

Ik heb gewoon de herinstallatieprocedure opgestart via de recovery-disk nadat ik alle andere opties uitgeprobeerd had om het systeem te kunnen herstellen.

in het Bios heb ik de volgende opstartopties staan:

Boot optie 1: CD/DVD

Boot optie 2: Hard Disk

Boot optie 3: USB Key

Boot optie 4: USB CD/DVD

Boot optie 5: USB Hard Disk

Boot optie 6: Network

Ja, ik heb een recovery-dvd, heb hiermee uw opgegeven commando's achtereenvolgens nogmaals uitgevoerd via de opdrachtprompt.

het resultaat heb ik in bijlage toegevoegd. Als ik nu wil rebooten kom ik meteen in het bios terecht.

Kan u mij toch even de juiste link doorgegeven om een windows 8.1 herstelschijf te downloaden? Uw opgegeven link betreft een windows 7 recovery disk.

Mocht er met de mijne toch ergens iets mis mee zijn?

Voor zover ik kan zien is er geen windows meer aanwezig op de schijf? Enkel 2 .old installaties die niet meer actief zijn? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze link zou wel de juiste moeten zijn.

Er is momenteel geen Windows versie meer aanwezig en dit door het uitvoeren van een herinstallatie die niet gelukt is.

Kan je eens een foto maken van dat BIOS venster dat je nu krijgt als je de computer opstart en in je volgend bericht plaatsen.

In deze handleiding (blz.42 staat de uitleg hoe je terug kan naar fabrieksinstellingen via de F11 toets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze link zou wel de juiste moeten zijn.

Er is momenteel geen Windows versie meer aanwezig en dit door het uitvoeren van een herinstallatie die niet gelukt is.

Kan je eens een foto maken van dat BIOS venster dat je nu krijgt als je de computer opstart en in je volgend bericht plaatsen.

In deze handleiding (blz.42 staat de uitleg hoe je terug kan naar fabrieksinstellingen via de F11 toets.

Heb het probleem inmiddels opgelost met de volgende stappen:

stap 1: windows bootloader hersteld met commando: bootsect /nt60all

stap 2: met het programma Gparted (ubuntu-live cd) de huidige c-schijf verkleind, onzichtbaar gemaakt, en een nieuwe partitie aangemaakt.

stap 3: recovery-dvd weer opgestart en de nieuwe partitie geselecteerd om windows te installeren.

stap 4: alle nodige bestanden werden opgeladen, tijdens installatie werd mijn nieuwe partitie aanzien als
           C-schijf, het systeem deed nu wel een reboot, en windows werd nu wel opnieuw geïnstalleerd.

stap 5: de oude C-schijf geformateerd, en de vrije ruimte toegekend aan mijn nieuwe C-schijf.

stap 6: alle applicaties en drivers zelf geïnstalleerd vanuit de recovery-partitie, want PowerRecover geeft  steeds een foutmelding.

stap 7: image gemaakt van mijn nieuwe c-schijf.

Toch nog bedankt voor uw medewerking, het was zeker niet zo simpel om het op te lossen!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.