Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Probeer al eens met Get Data Back (<klik!)  - freeware.

BELANGRIJK: doe ondertussen niets anders meer met die externe schijf (zet er bv niets meer bij op want dan kan oude data gaan overschrijven)

EN als hij data vindt, laat die NIET op die externe schijf opslaan (om dezelfde reden)

Gebruik dus pas je externe pas terug als je al je recover-pogingen (met dit of een ander programma) bent doorgeworsteld

Geplaatst:

Bedankt voor je reactie!

Ik denk dat ik dan te laat ben omdat de 'oude data"is overgeschreven doordat wat ik als nieuw erop heb gezet - er kwam nl zo'n melding voorbij dus en

heb toen de data van de externe schijf naar mijn laptop gekopieerd ( in de veronderstelling dat dit zo was gebeurd) met de bedoeling deze later op de externe schijf terug te zetten maar de map was leeg dus .....ben ik deze oude dat kwijt en ben bang dat deze nu zeker zal zijn gewist....helaas.

Ook heb ik er al 'nieuwe data 'aan de externe schijf toegevoegd dus lijkt het me niet meer mogelijk.

Of ik kan ik de recovering-poging alsnog doen?

Geplaatst:

ja zeker - plaatsen waar je oude (gewiste) bestanden staan zijn niet noodzakelijk overschreven - het kan natuurlijk - hou er rekening mee.

Maar ik zou het zeker proberen: wat je nog kan recupereren dat heb je dan toch al terug.

sommige bestanden zal je mogelijk maar voor een deel kunnen terughalen en dan is het wellicht (herhaal: wellicht) zo, dat je er niets meer van kan maken.

Maar probeer het dus zeker !

• 2 weken later...
Geplaatst:

Helaas heeft het wel wat teruggehaald maar toch niet optimaal. Maar bedankt voor je hulp en "niet geschoten is altijd mis"!

Geplaatst:

Spijtig,maar ja...

En op die manier leer je dat je belangrijke bestanden ALTIJD op minstens twee verschillende dragers moet bewaren.

Op die manier heb ik het ook ooit geleerd, en mijn bestanden bewaar ik zelfs altijd op drie verschillende dragers...

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.