Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bij het openen van een acsm-bestand (gedownloade EPUB van ebooks) met ADOBE DIGITAL EDITIONS (versie 2.0.1) wordt gemeld : "Fout bij ophalen licentie. Communicatieprobleem met licentieserver : E_ADEPT_DUOCUMENT_TOO_SHORT :".

Bij het openen van het acsm-bestand met Reader for PC (software e-reader Sony PRS-T2) wordt gemeld : "Downloaden inhoud mislukt".

Oplossing = ? (PC = Windows Xp Home).

Geplaatst: (aangepast)

@ William,

Het ACSM-bestand hoeft u niet te openen, zie ☞ Wat is een ACSM-bestand ?.

Is Adobe Digital Editions geïnstalleerd op de computer?

Heeft u een Adobe ID aangemaakt en vervolgens Adobe Digital Editions geactiveerd met uw Adobe ID ?

Zie deze link voor meer informatie.

aangepast door iEscape
Geplaatst:

@iEscape : Dank voor de reaktie. Affirmatief op al uw vragen. PC is geautoriseerd voor het openen van DRM-beveiligde ebooks.

Het probleem heeft zich in het verleden nooit voorgedaan. Het manifesteert zich enkel bij mijn recent aangekochte ebooks.

Geplaatst:

@ William,

Wat gebeurt er als u op he eBook klik?

Normaliter wordt er 'meteen' gelinkt naar de Adobe Digital Editions en het eBook wordt geopend.

Probeer het volgende: Start Adobe Digital Editions en dan open het eBook ☞ scroll dus naar de 'download' map waar het eBook is.

Geplaatst:

Bij het openen van een acsm-bestand (gedownloade EPUB van ebooks) met ADOBE DIGITAL EDITIONS (versie 2.0.1) wordt gemeld : "Fout bij ophalen licentie. Communicatieprobleem met licentieserver : E_ADEPT_DUOCUMENT_TOO_SHORT :".

Wellicht Adobe Digital Editions updaten ?

Laatste versie Adobe Digital Editions 4.0.3

Geplaatst:

@iEscape. Dank voor uw reaktie.

De ebooks kunnen met een dubbelklik geopend worden in Google Play Books > Mijn boeken.

Daar kan ook de Epub gedownload worden > dit resulteert in een acsm-bestand. Doch dit acsm-bestand kan niet geopend worden, en de ebooks kunnen bijgevolg niet overgezet worden op mijn e-reader.

Installatie van Adobe Digital Editions 4.0.3 helpt niet.

Geplaatst:

@ William,

De ebooks kunnen met een dubbelklik geopend worden in Google Play Books > Mijn boeken.

Daar kan ook de Epub gedownload worden > dit resulteert in een acsm-bestand. Doch dit acsm-bestand kan niet geopend worden, en de ebooks kunnen bijgevolg niet overgezet worden op mijn e-reader.

Probeer het volgende:

Zet de eReader aan en sluit de eReader aan op de computer met de micro-USB-kabel.

Tik op Verbinden op de eReader. 

Op de computer:

• Ga naar de map waar het eBook is opgeslagen.
  • Dubbelklik op het URLLINK.acsm-bestand. Het boek wordt geopend in ADE.
  • Klik op Bibliotheek bovenaan het scherm.
  • Klik op Alle Items onder het menu Boekenplanken.
  • Kies het nieuwe boek en sleep het naar de Boekenplank van de eReader.
Koppel de eReader van de computer af en verwijder de micro-USB-kabel van de eReader. 

Als het goed is zou het boek in de bibliotheek verscchijnen.

Geplaatst:

@iEscape. Nogmaals dank voor uw reaktie, doch zoals ik al zei : het acsm-bestand wordt niet geopend in ADE (uw stap 2), er verschijnt een melding "Downloaden is mislukt. Fout bij ophalen licentie. Communicatieprobleem met licentieserver : E_ADEPT_DOCUMENT_TOO_SHORT:".

Geplaatst:

@iEscape. Nogmaals dank voor uw reaktie, doch zoals ik al zei : het acsm-bestand wordt niet geopend in ADE (uw stap 2), er verschijnt een melding "Downloaden is mislukt. Fout bij ophalen licentie. Communicatieprobleem met licentieserver : E_ADEPT_DOCUMENT_TOO_SHORT:".

OK, download opnieuw het eBook van waar u het eBook heeft aangeschaft.

Ik heb net gekeken bij de winkel waar ik vaak eBooks aanschaaf en zag dat ik eerdere gedownload eBooks kan blijven downloaden.

Geplaatst:

@iEscape. Nogmaals dank, maar ik vrees dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest...

1) Op tablet kan het ebook gedownload en gelezen worden, door een klik op het ebook. Eenmaal het ebook geopend, wordt het trouwens automatisch gedownload, en kan je het offline lezen (hoewel de locatie van deze download op de tablet niet te achterhalen is...). Je kan ook op de 3 puntjes onderaan rechts op het ebook klikken en "downloaden" selecteren.

2) Op PC kan het ebook geopend en gelezen worden door te dubbelklikken op het ebook. Ook downloaden van EPUB of PDF van het ebook (rechtsklikken en optie EPUB downloaden of PDF downloaden selecteren) lukt : dit resulteert dan in een acsm-bestand, hetwelk nodig is om het boek over te zetten naar de e-reader. Maar het is dít acsm-bestand dat niet kan geopend worden wegens "fout bij ophalen licentie. Communicatieprobleem met licentieserver: E_ADEPT_DOCUMENT_TOO_SHORT:".

De betekenis of inhoud van "E_ADEPT_DOCUMENT_TOO_SHORT" zou ons allicht de oplossing van het probleem geven... Misschien neem ik best eens kontakt met de supportdesk van ADOBE ?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.