Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@ William,

1) Op tablet kan het ebook gedownload en gelezen worden, door een klik op het ebook. Eenmaal het ebook geopend, wordt het trouwens automatisch gedownload, en kan je het offline lezen (hoewel de locatie van deze download op de tablet niet te achterhalen is...). Je kan ook op de 3 puntjes onderaan rechts op het ebook klikken en "downloaden" selecteren.

2) Op PC kan het ebook geopend en gelezen worden door te dubbelklikken op het ebook. Ook downloaden van EPUB of PDF van het ebook (rechtsklikken en optie EPUB downloaden of PDF downloaden selecteren) lukt : dit resulteert dan in een acsm-bestand, hetwelk nodig is om het boek over te zetten naar de e-reader. Maar het is dít acsm-bestand dat niet kan geopend worden wegens "fout bij ophalen licentie. Communicatieprobleem met licentieserver: E_ADEPT_DOCUMENT_TOO_SHORT:".

Punt 1: ADE (of een ander eReader-programma) voor iDevices is alleen om eBooks (online) te lezen. Het is géén programma om 'echt' te downloaden. Daarom kunt u de locatie niet vinden. ADE op de computer is om eBooks te downloaden en vervolgens (offline) te lezen.

Punt 2: Gebruikt dus de computer om het eBook eerst echt te downloaden en wanneer het downloaden is gelukt, ga dan naar de locatie via de Verkenner; vervolgens drag en drop naar ADE.

Normaliter wanneer men dubbelklikt op het acsm-bestand en ADE is op de pc geïnstalleerd dan wordt het eBook automatisch toegevoegd in ADE.

Dan pas de stap van de computer naar de iDevice.

De betekenis of inhoud van "E_ADEPT_DOCUMENT_TOO_SHORT" zou ons allicht de oplossing van het probleem geven... Misschien neem ik best eens kontakt met de supportdesk van ADOBE ?

Neem eens deze link door ☞ gelijksoortig foutmelding.

Indien het niet lukt kunt inderdaad contact opnemen met Adobe Digital Edition Support

Geplaatst:

@iEscape.

- de-authorisatie en herauthorisatie lost het probleem niet op.

- Adobe-supportdesk verwijst naar de ebook-leverancier, die verantwoordelijk zou zijn voor een gebrek/fout in de EPUB... Ik heb mijn probleem dus naar de helpdesk van GOOGLE PLAY BOOKS verstuurd. Ik zou binnen de 24 uren worden gecontacteerd... Ik hou u hierover alleszins op de hoogte.

- ivm met uw opmerking punt 1 : nochtans kan op een tablet het ebook na downloaden OFFLINE gelezen worden, dus moet het toch ergens op het apparaat gestockeerd staan...?

Vriendelijke groeten, en nogmaals bedankt voor je support !

Geplaatst:

@ William,

- de-authorisatie en herauthorisatie lost het probleem niet op.
- Adobe-supportdesk verwijst naar de ebook-leverancier, die verantwoordelijk zou zijn voor een gebrek/fout in de EPUB... Ik heb mijn probleem dus naar de helpdesk van GOOGLE PLAY BOOKS verstuurd. Ik zou binnen de 24 uren worden gecontacteerd... Ik hou u hierover alleszins op de hoogte.

Tsja . . . dat is dan jammer dan men van de kast naar de muur wordt gestuurd, hopelijk krijgt u een positief antwoord van de helpdesk van GOOGLE PLAY BOOKS.
Ik ben wel benieuwd trouwens  :xd:

- ivm met uw opmerking punt 1 : nochtans kan op een tablet het ebook na downloaden OFFLINE gelezen worden, dus moet het toch ergens op het apparaat gestockeerd staan...?

Vriendelijke groeten, en nogmaals bedankt voor je support !

OK excuus dat weet ik niet. Maar als dat zo is dan kunt u namelijk wel de locatie van het eBook achterhalen, kijk in de Bibliotheek (opslagplaats van boeken).

Graag gedaan  :xd:

• 1 maand later...
Geplaatst:

@iEscape.

Na 2 maanden antwoord Google Support Team mij dat er met de content van hun ebooks niets mis is, en dat het probleem bijgevolg bij ADE ligt.

Heb het probleem op het ADE-forum geplaatst, en wacht nu al 2 weken op enige reaktie (waarvan ik vrees dat die er niet zal komen : het probleem werd reeds meermaals door anderen op het ADE-forum gesteld, doch steeds zonder oplossing.)

Geplaatst: (aangepast)

@ William,

Heb het probleem op het ADE-forum geplaatst, en wacht nu al 2 weken op enige reaktie (waarvan ik vrees dat die er niet zal komen : het probleem werd reeds meermaals door anderen op het ADE-forum gesteld, doch steeds zonder oplossing.)

Hebben die andere vraagstellers ook helemaal géén antwoord gekregen ?

Wilt / kunt u die linkjes hier plaatsen . . . ik ben wel benieuwd  :xd:

UPDATE:

Ik ben wel deze informatie tegengekomen, maar kan zelf niet testen doordat ik nog nooit een eBook van Google Play Store heb aangeschaft.

Nieuwe gebruiker van Google Play Boeken? Leer de basisprincipes.

aangepast door iEscape
Geplaatst:

@ William,

Neem die link in mijn vorig bericht eens door.

Vermoedelijk heeft de eBook(s) van Google Play Store een andere extensie dan eBook(s) van (bijvoorbeeld) bol[dot]com, maar dit weet ik niet zeker.

Geplaatst:

Eénmaal heeft ADE voorgesteld, te de- en re-authorizeren, doch dit lost het probleem niet op. Verder blijft ADE compleet reactie-loos...

Zijn de stappen om te de- en re-authorizeren hetzelfde als hier wordt beschreven ?
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Bericht ontvangen via PB vanWilliam:

@iEscape :

Probleem opgelost : Adept key in de Registry Editor deleten en ADE reauthorizeren.

Ik deed dit reeds op 10/8 in navolging van uw bericht #19, doch toen bracht het geen oplossing. Vandaag kreeg ik een soortgelijke instructie van Adobe Support Team, en nu blijkt het wél te lukken !

Alleszins hartelijk dank !!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.