Ga naar inhoud

Op zoek naar oorzaak internetprobleem

MIS4KI

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb al jaren problemen met mijn internet en zou hier eindelijk eens de echte oorzaak van willen achterhalen.

Om het simpel te omschrijven: We hebben thuis een vaste computer die al redelijk oud is, een laptop en een tablet.

Ik gebruik al jaren een laptop: voor opzoekwerk, school en ook online games. Mijn internet haalt een gemiddelde downloadsnelheid van 300kbps (Wat extreem laag is vergeleken met het vermogen van vrienden en kennissen).

Wanneer de vaste computer terwijl ingeschakeld wordt, heeft het daar bovenop nog eens een negatieve impact. Het wordt dan onmogelijk om vlot te surfen en al helemaal niet mogelijk om online games te spelen (Ookal staat deze vaste pc gewoon aan zonder enige programma's of internet te openen). Zelfs het surfen op een tablet heeft een abnormaal grote impact op het internet. 

Het vervelende gevolg is dus dat ik er constant zeker van moet zijn dat niemand anders het komende uur of langer de andere computer zal aanzetten of ik kan geen games spelen (wat mijn voornaamste vrijetijdsbesteding is).

Na enkele jaren van deze miserie wil ik toch dat er echt iets aan gedaan wordt. Sommige momenten (soms meerdere keren per dag), valt het internet even uit, er staat meestal ook geen foutmelding dus volgens de computer is er geen probleem.

Vroeger hadden we enkel een kabelverbinding en sinds enkele jaren ook Wi-Fi.

De router hangt in de kelder en ik zit gewoonlijk 2 verdiepingen hoger op mijn bureau. Ik krijg vaker te horen dat dit de oorzaak is van de slechte verbinding maar zelfs bij gebruik van kabelinternet blijft de snelheid hetzelfde.

Vroeger stond onze router op de gelijkvloers maar omdat we toen ook problemen met ons internet hadden werd ons aangeraden deze in de kelder te hangen. We wonen op het einde van een doodlopende straat en volgens de raad die we kregen zou het signaal zo beter binnenkomen. 

We hebben een Sitecom router en Maxipack internet van Belgacom, Tv is wel van Telenet.

aangepast door MIS4KI
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe eens een snelheidstest met enkel je laptop ingeschakeld.

Ga naar speedtest.
Kies een server en de test start automatisch.
Na de test klik je op "share this result" en dan op "Copy" om de link naar het resultaat te kopieren.
Plak dan de link in je bericht.

Doe dan dezelfde test met enkel de vaste pc ingeschakeld.

Doe vervolgens op elke pc de test nogmaals met beide pc's ingeschakeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.