Windows verplaatsen van hardeschijf + Rare Fouten? - Archief Windows 7 - PC Helpforum Ga naar inhoud

Windows verplaatsen van hardeschijf + Rare Fouten?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb sinds gisteren de vaste computer van een vriendin gekregen die gecrashed was, haar harde schijf was kapot en die kon niet meer gebruikt worden voor op te starten.

Ik heb een nieuwe harde schijf erin gestoken en zo windows opgestart, ik heb dan de oude harde schijf volledig leeg gemaakt. Ik vraag mij nu af, kan ik mijn windows op die harde schijf zetten? (Van Disk 0 naar Disk 1)

Ook mijn Volume's worden vol gespammed met de error in de foto, weet iemand hoe dit te fixen?

Al vast bedankt

Nick

post-31925-0-39437300-1435379560_thumb.j

post-31925-0-82898100-1435379560_thumb.j

Geplaatst:

Dit zegt CrystalDiskInfo over mijn D schijf, een waarschuwing over de Reallocated Sectors Count. Ik neem aan dat dit is omdat de "D Schijf" Vroeger bestond uit zijn eigen C en D ieders van ongeveer 450 Gig.

post-31925-0-16250100-1435380415_thumb.j

Geplaatst:

Ik heb sinds gisteren de vaste computer van een vriendin gekregen die gecrashed was, haar harde schijf was kapot en die kon niet meer gebruikt worden voor op te starten.

Ik heb een nieuwe harde schijf erin gestoken en zo windows opgestart, ik heb dan de oude harde schijf volledig leeg gemaakt. Ik vraag mij nu af, kan ik mijn windows op die harde schijf zetten? (Van Disk 0 naar Disk 1)

Het besturingssysteem van jouw computer overzetten naar een andere computer doe je best niet, de installatie is immers uitgevoerd op een computer met andere hardware aan boord.

Dit zegt CrystalDiskInfo over mijn D schijf, een waarschuwing over de Reallocated Sectors Count. Ik neem aan dat dit is omdat de "D Schijf" Vroeger bestond uit zijn eigen C en D ieders van ongeveer 450 Gig.

Dan heb je het over jouw computer neem ik aan.

De harde schijf zal aan vervanging  toe zijn, test de schijf eens met HD Tune.

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start (je dient GEEN vinkje te plaatsen bij Quick scan).

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen .

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.