Ga naar inhoud

[OPGELOST] snelheid laptop/internetverbinding

hoebeke

Aanbevolen berichten

Sinds kort heb ik een laptop Compaq Presario A900 en werk met Windows Vista. Processor 1,7Ghz en werk via een draadloosnetwerk op de Experiabox van Hetnet (KPN); snelheid ca. 1,5 Mbs. Ik ben geen PC deskundige en wend me daarom tot jullie met de volgende vraag. Als ik een filmpje bekijk op de website van sbs6 (ik ben dartliefhebber) en wacht even tot deze is geladen in de buffer, dan loopt het geluid prima maar soms blijft het beeld haperen of stilstaan om na een tijdje weer verder te gaan. Wie weet hoe dit komt?

Is de snelheid van de laptop te laag? Zou helpen deze te versnellen of moet ik een ander abonnement kiezen (hogere Mbs)?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste hoebeke,

Ik heb even de bewuste videostream bekeken en deze heeft een birate van 1,18Mbps

Dit is vrij hoog voor een stream moet ik toegeven.

Met een verbinding van 1,5 mbs zit je dus tegen de limiet en zal je regelmatig onderbrekingen hebben omdat je nooit je volledig snelheid continu zal hebben.

Heeft dus niks met je laptop zelf te maken. Mocht het echt vervelend zijn, dan kan u inderdaad opteren voor een snellere verbinding.

Een oplossing die je nu kan doen, is je aflevering op pauze plaatsen en buffer laten vollopen ofwel eerst volledig afspelen als je er niet bent en daarna even opnieuw kijken, want dan staat het op je pc al

Mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg veel ga je er niet aan kunnen veranderen.

Je internet verbinding is helaas te traag. Afhankelijk van wat je ISP. Je kunt op zoek gaan naar een nieuw abonnement en eventueel de mogelijkheid bekijken of adsl2 een optie is, dit is vele malen sneller dan de gewone adsl maar houdt in dat je een nieuwe modem nodig hebt en waarschijnlijk een duurder abonnement. Overigens biedt de kabel geen mogelijkheden?

Op dit moment kan ik je enkel aanraden om je filmpjes te starten en even iets anders te doen, bijvoorbeeld je mails lezen of iets dergelijks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.