Ga naar inhoud

8 gb ram 3,19 gb ram bescikbaar


stason

Aanbevolen berichten

iw3ztt.pngHallo

 

Ik heb een nieuwe pc gebouwd. En nu zie ik een probleem hopen dat jullie mijn kunnen helpen. Ik heb veel gezocht op google maar kon niks vinden.

 

Ik heb 2 x4 gb Ram geinstaleerd maar ik zie nu wel dat het bios het wel ziet datie het doet maar geeft 4096 mb aan en bij computer eigenschappen zie ik 8gb [3,19 gb ram besickbaar] ik stuur wel paar sceernmucnes van mijn bios en computer eigenschappen. En heb mijn bios ook geupdate naar de laatse versie. Graag wil ik weten hoe ik het percies naar 8gb ram krijg.

 

Ik hoop voor een snelle oplossing en een reactie van jullie.

 

 

Groetjes Stason 

 

pic1  http://i57.tinypic.com/fe2l9l.jpg

pic2  http://i59.tinypic.com/110ekid.jpg

 

 

110ekid.pngfe2l9l.jpg

aangepast door stason
Link naar reactie
Delen op andere sites

niet uitgesloten dat een van de reepjes niet kosher is.

wat is het effect als je eerst met alleen het ene en dan met alleen het andere reepje start?

Ja, ik heb zel allebij geprobeerd 1 voor 1 en ze doen het allebij . Ik denk dat de remap uit is in de bios maar die kan ik niet vinden heel vaag dit.

aangepast door stason
Link naar reactie
Delen op andere sites

geven ze allebei 4 gb aan?

 

ben niet zo technisch (maar daar zal een ander zich wel voor melden) maar is het geheugen geschikt om samen te draaien (iets met dual ofzo)?

 

geef even op welke reepjes je gebruikt, dan word je sneller geholpen....

ik heb maar 2 dim sloten [2repen]. En die zijn allebij nu in gebruik. Pc ziet 8 gb en 3,19 gb ram beschikbaar ik wil graag datie op 8 staat en als in in het bios ga zie ik 4096 mb. ik had eerst 4 gb ram maar jha het was niet genog haalde ik het zelfde.

aangepast door stason
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, dat wisten we al.

geef nou gewoon even merk en type op, dan kunnen experts hier meteen ermee aan de gang.

MSI A68HM-E33,sFM2+ [moederbord]

 

AMD A6-6400K

 

Corsair XMS3 1600-4GB (1x4GB)

 

Corsair XMS3 1600-4GB (1x4GB)

 

 
LG DVR DL 24X, SATA
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Stason,

 

Dus even voor de duidelijkheid, je BIOS ziet 4GB RAM geheugen en je Windows herkent 8GB RAM geheugen?

 

Doe eens een geheugentest met Memtest86+.

Alle informatie hierover vind je in deze handleiding.

 

Let dan in het venster goed op of beide geheugen latjes worden herkend en of het geheugen geen errors veroorzaakt.

Maak er eventueel een foto van en plaats deze in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.