Ga naar inhoud

pst outlook contacten importeren in windows 8.1

claudine

Aanbevolen berichten

ik heb een pst bestand gemaakt van mijn oude laptop contactpersonen. Nu wil ik die importeren in "personen" in windows 8.1 in mijne nieuwe laptop. Daar werk ik nu met het programma mail.

Als ik de handleidingen volg doen ze mij telkens een nieuwe outlook account aanmaken. maar dat is niet de bedoeling. Ik wil gewoon de pst bestande welke op een usb stick staan importeren in "personen". En daar zie ik het niet meer zitten.

Kan er mij iemand verder helpen (met veel geduld) want waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd.

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ik reeds gedaan maar hoe krijg ik het dan in "personen"?

De uitleg volgens google  is dat ik naar de instellingen moet gaan en een nieuwe account moet aanmaken. Maak dat wil ik niet ik wil alléén maar de emailadressen kopiëren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de apps in w8.1 zijn zo gebouwd dat je er alleen wat aan hebt als je een ms-account gebruikt. 

wil je dat niet dan moet je gebruik maken van 'normale' windowsprogramma's.

op je oude laptop gebruikte je kennelijk ms outlook voor de mail, waarom die niet opnieuw gebruiken? dan kun je mbv pst-bestanden de hele boel in een keer overzetten.

of stap over op het gratis windows live mail, daar kan je zonder meer je .csv bestand inlezen. 

voor live mail: http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-live/essentials-other#essentials=overviewother

let bij de installatie op dat je de niet gewenste onderdelen uitvinkt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok ik heb het begrepen. het zou natuurlijk gemakkelijk zijn indien ik outlook kon terug installeren maar ik heb de originele cd niet meer.

daarom heb ik ook op die laptop gekozen voor mail. het is nl een laptop die ik minder gebruik. Ik zal de email adressen manueel overzetten. gelukkig heb ik op deze niet te veel nodig.

ik ben u wel dankbaar voor de uitleg want anders was ik blijven zoeken.

:adore:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.