Ga naar inhoud

Externe HD wordt niet meer herkent


Geert68

Aanbevolen berichten

Avond allen,

Ik ben Geert en zit met het volgende probleem

Heb al een tijdje een externe schijf van Toshiba (3T). Deze werkte steeds goed op laptop Toshiba met Windows 8.1. Telkens ik de HD uit plug doe ik dit via veilig uitpluggen.
Maar nu herkent hij deze niet meer doch, op mijn desktop met Windows 7 wel. Ook via apparaat beheer zie ik HD 3T niet staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Geert,

 

 

Zorg dat de externe schijf aangesloten is op het Windows 8 systeem.

Via de Windows en- X toetsencombinatie zie je links onder je scherm een snelmenu, klik erop schijfbeheer.

Al je schijven worden in beeld gebracht, maak er een printscreen van en plaats die in je volgend bericht.

 

Hoe je een printscreen kan maken lees je hier, hoe je die in je volgend bericht kan plaatsen hier.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Super Moderator heb een knipsel vaan schijfbeheer gemaakt maar zoals je kan zien staat mijn externe schijf er niet bij. Heb ondertussen al geprobeerd om de usb drivers te verwijderen, de batterij eruit gehaald. maar niets helpt. Dank je voor je reactie.

 

post-32030-0-53797100-1436184060_thumb.p

aangepast door clarkie
1 afbeelding verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geert68,

kape heeft gereageerd op uw support ticket.

 

Beste Geert,

 

Indien je geregistreerd bent als lid op PCH, dien je enkel een nieuw topic te openen waarin je het probleem kan voorleggen aan onze medewerkers en aan de andere forumgebruikers. Gezien de aard van het probleem, kan je dit best doen in het forumonderdeel "Hardware".

 

Vriendelijke groeten,

 

PC Helpforum

 

Dit berichtje heb ik gekregen van PC Helpforum. Toch heb ik nog geen duidelijk hulp gekregen. Gelieve te helpen. mtg Geert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar apparaatbeheer.
Dubbelklik op de usb controllers om ze allemaal te zien.
Klik de onderste aan met de rechter muisknop en kies voor installatie ongedaan maken.
Herhaal dit voor alle usb controllers.
Sluit het apparaatbeheer af en herstart de pc.
De usb drivers zullen opnieuw geïnstalleerd worden en de poorten worden geïnitialiseerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  1. Hoi Clarkie, Het bovenstaande heb ik al gedaan. Ook heb ik de batterij er eens even uitgehaald. In het verleden heb ik dit nog eens gehad en dan heb ik die schijf in de desktop gestoken en dan kon ik terug aan mijn bestanden. Zal het met deze schijf ook maar doen en gewoon een nieuwe externe schijf kopen. Want naar mijn mening denk ik dat de huidige externe schijf niet meer geïndexeerd kan worden. Mvg Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.