Ga naar inhoud

Firewall probleem

Aanbevolen berichten

Mogelijk is dit nog een gevolg van wat de hacker me een tiental dagen geleden gelapt heeft, maar zelfs dan vind ik dit toch weer straf....Kape weet ervan

Ik werk met een betaalde AVG-Firewall met volle licentie, al jaren lang. Nooit zoiets voorgehad, en dit is een eerste maal dat ik er een probleem mee heb.

Ik werk namelijk ook veel met MS Flight Simulator FS2004 ( = FS9 ), reeds van in 2004 toen dat verschenen is. Normaal start men dat programma door dubbel te klikken op FS9.exe en met de 4de installatie-CD in een drive. Nu, om te voorkomen dat die CD steeds in de drive moet zitten, heeft iemand een patch gemaakt zodat die CD niet nodig is. Iedereen gebruik dat zo, ik denk niet dat het van MS zelf komt, maar MS heeft daar nooit iets tegen gehad. Ik gebruik die patched FS9.exe dus ook, al jààààren! Nooit problemen mee gehad zelfs niet toen ik ooit daarover aan MS eens een vraag stuurde.

Deze voormiddag, plots, zegt mijn AVG antivirus programma dat die FS9.exe gevaarlijk is, en neemt dat patched FS9.exe-bestand gewoon weg uit mijn Flight Simulator folder, en zegt dat het probleem opgelost is, gevaarlijk bestand is weggenomen. En... nu kan ik niet meer starten. Ik probeer het originele patched FS9.exe terug te plaatsen, maar telkens opnieuw verhindert mijn AVG dat.

Ik ga in mijn AVG kijken, en zie daar dat "alle" geblokkeerde programma's nu niet meer geblokkeerd zijn, terwijl ik bij mijn weten zelf daar niets aan veranderd heb.

OK, ik kan de blokkeringen die er waren, en die ik me herinner, terug herstellen, maar hoe krijg ik nu mijn patched FS9.exe terug in die Flight Simulator folder, zonder dat AVG gaat reclameren.

Een poging zou ik kunnen doen door mijn AVG-versie die er nu in staat, en die weet immers dat er misschien iets met die FS9.exe aan de hand is, te vervangen door een vernieuwde versie, die daar dus niets over weet, en dan zou ik toelating kunnen instellen in mijn AVG om dat bestand met rust te laten. Maar wat als dat niet pakt?

Het is moeilijk om bij AVG daarover iemand aan te spreken, want die weet evengoed als iedereen dat die patched FS9.exe niet van MS is, maar van een of andere slimmerik. Ze zouden bij AVG wel eens kunnen jammeren en weigeren om me met  'illegaal geachte' software verder te helpen. Daarom ook kom ik eerst hier op dit forum.

Weet iemand raad?

Groeten

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgaande op je uitleg gaat het hier niet over je firewall, maar wel over je anti-virusprogramma.

Het "verdachte" bestand zou automatisch moeten verplaatst zijn naar de quarantaine (virus vault) van je anti-virus, waar je gedurende 30 dagen de mogelijkheid hebt om het bestand te herstellen - "restoren" (lees: terug te plaatsen naar zijn originele locatie).

Het automatisch verplaatsen van verdachte bestanden naar de quarantaine kan je voorkomen door bij "Instellingen" de optie "Virusinfecties herstellen/verwijderen zonder te vragen" te deactiveren ... vanaf nu ga je de vraag krijgen wat er met het bestand moet gebeuren: jij beslist nu, daar waar eerder AVG automatisch besliste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt!

Erg bedankt voor deze opmerking en suggestie tot herstelling!

Ik had nog nooit eens gaan kijken onder 'Quarantaine' en wat de mogelijkheden daar zijn.... Dom van me!.

De werking van mijn AVG is dus wel OK, en de fout is hersteld.

Nogmaals bedankt!

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.