Ga naar inhoud

VLC player kan ik niet automatisch laten afspelen met een dvd en een cd.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik kan dvd's en cd's niet automatisch laten afspelen met VLC Player. Bij het menu automatisch afspelen in het configuratiescherm staat VLC player er namelijk niet tussen. Hoe krijg ik dit goed ingesteld. Ik heb windows 7.

Geplaatst:

Wat bedoel je met 'een dvd of cd laten afspelen met VLC-player' ?

Want VLC is een MEDIAplayer die dus alleen geluids- en filmbestanden afspeelt.

Bedoel je dus dat er op die dvd/cd geluids/filmbestanden staan die hij niet wil afspelen - of wat?

(zo ja: wat voor extensie hebben die bestanden?)

Geplaatst:

Nee ik bedoel via configuratiescherm kan je instellen bij automatisch afspelen met welke mediaplayer je een dvd of cd laat openen. VLC Player staat hier niet bij terwijl ik hem wel heb geinstalleerd. Ik zou graag cd's en dvd's via VLC Player automatisch laten afspelen. Dvd's en cd's afspelen lukt wel via VLC Player, maar dan moet ik eerst VLC Player zelf openen.

Gast fcbbrugge
Geplaatst:

Open VLC player

Ga naar tab EXTRA>voorkeuren>Interface>vanonder zie bestandsinstelling toewijzen>klik daarop>plaats vinkje bij alles selecteren>dan opslaan.

Normaal zou dan alles met VLC worden afgespeeld.

mvg

Gast fcbbrugge
Geplaatst:

Is alles aangevinkt zo als in afbeelding?

mvg

post-23481-0-06515600-1436174315_thumb.j

Gast fcbbrugge
Geplaatst:

Staan je instellingen voor automatisch afspelen goed?

Lees dit eens

mvg

Geplaatst:

Je zou dus willen dat je een dvd insteekt en dat de computer automatisch wéét welke van al die geluidsbestanden hij moet gaan afspelen?

(zo iets als: ik steek een cd in een gewone cd-speler , duw op start en hij begint te spelen?)

"ik bedoel via configuratiescherm kan je instellen bij automatisch afspelen met welke mediaplayer je een dvd of cd laat openen." : ik denk dat je dat fout ziet: wat je hier kan instellen is: met welk programma ga je bepaalde bestanden (met die of die extensie) laten afspelen als ik gewoon maar op die bestanden klik.  En dàt gaat natuurlijk.

Maar een cd insteken en je systeem begint die direct zonder meer af te spelen: 'k weet niet of je dat kan aangeven... ?

(en 't is in zekere zin ook af te raden want als je ooit per toeval een besmette cd/dvd (van iemand anders bv) in steekt, is het aangeraden van de 'autoplay' àf te zetten, anders bestaat de kans dat een virus of malware ook automatisch zich gaat installeren.)

Geplaatst:

Instellingen staan goed.

Bedoel je dat ik bij automatisch afspelen het beste kan instellen 'vraag mij elke keer' ipv mediaplayer of VLC Player. Heb dit al een keer getest, maar toen kwam bij vraag mij elke keer ook niet de optie vlc player.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.